SAGiE

Alla inlägg under november 2017

Av Saga - 30 november 2017 18:07

Helluuh, nyligen så släpptes ju spelet "Animal Crossing Pocket Camp" och jag tänkte att det kändes som att jag skulle tröttna efter typ 10 minuter.
Men jag laddade ner det och... jag spelar det typ hela tiden?
Jag förstår inte ens varför det är så kul men man kan typ inte låta bli? Jag bara älskar det cx

Idag fick jag för mig att ha jultema efter att man fick en tomteluva så jag fick försöka få till med de få kläder jag har, men jag kollar alltid vad det säljs för kläder osv så fort det är något nytt cx
Upptäckte först nu att man kan ju byta ögonfärg, hårfärg och ögon när man vill, trodde först det endast gick när man skaffade det.

Alla karaktärer är så gulliga och jag vill testa att göra sminkningar inspirerat av flera utav dem!
Blev så inspirerad efter att ha sett någon annan göra det på instagram!
Sååå vi får se, kanske när jag kan ha linser igen (måste verkligen försöka se vad man kan göra med mina ögon för det kan ju inte hålla på såhär)
Meeeen det ska jag iallafall kanske göra \^-^/

Imorgon är jag ledig så ska försöka filma en video eller två cx

Av Saga - 29 november 2017 23:40

Helluuh, idag har jag knappt haft någon energi, jag mår inte speciellt bra men jag lever iallafall.
Kan knappt tänka tillbaka på någon som har hänt idag för mitt minne är helt konstigt och jag är så förvirrad.
Har dessutom sovit jättedåligt och bara känt att massor är kaos.

Men nu ikväll pratade jag med Alicia på FaceTime en stund vilket vi inte gjort på typ 3 år?
Men det var kul att prata igen och förhoppningvis så ska vi ses nästa helg!
Då kan vi gå ut och fota och upptäcka nya platser här cx
Saknar henne verkligen för vi ses så sällan, vi har aldrig tiden samtidigt och det är så synd ;-;
2012-2013 och början av 2014 träffades vi varje dag, på sommaren sov vi över varje dag och hade så kul tillsammans.
Saknar den tiden ;-;

Av Saga - 28 november 2017 23:09

Helluuh, mitt hår har ju blivit väldigt långt senaste året och när jag väl går utan peruk frågar ofta folk hur jag lyckats få så långt hår.
Jag är inte helt säker men det enda jag kan tänka på är att jag slutade tvätta mitt hår varannan dag och istället endast tvättade det en gång i veckan.
Det var ungefär samtidigt som jag började med det som mitt hår började växa snabbare, även om det
alltid växt ganska snabbt men det blev en väldigt stor skillnad.
Jag kom fram till att mitt hår har blivit nästan dubbelt så långt sedan sist jag klippte mig.
Det är ju rätt slitet men jag har inte riktigt varit bäst på att ta hand om det MEN jag ska bli bättre på det.

Jag vill typ klippa det kort men jag älskar att ha så långt hår naturligt sååå jag tänker låta det växa cx
Men jag tänker ju bleka och färga det, och jag känner mest att om mitt hår skulle bli förstört, skulle det inte göra mig så mycket.
Har ingenting emot att bara raka av håret, och jag använder ändå peruker största delen utav tiden.

Av Saga - 27 november 2017 23:46

Helluuh, i lördags var ju Evelina här med Jade och det var så kul att träffa henne igen!
Det var första gången vi sågs på ett halvår och vi pratade, åt glass, lekte med hundarna och det var jättekul!
Dessutom var Jade sååå gullig och lugn!
Narnia var dock livrädd för henne och ville försvara resten av familjen så hon var arg hela kvällen cx

Det är så synd att vi knappt träffas något längre, vi har inte ens träffats 10 gånger sedan vi började gymnasiet förra året ;-;
Får iallafall hoppas att det blir bättre!
Jag hatade högstadiet men jag saknar tiden med Evelina och mina andra vänner där. Hur kul vi alltid hade det trots att vi gick i en skitskola där knappt någon accepterade oss.
Och hur vi varje fredag gick till stan, åt glass och kollade runt i affärer.
Vi kollade alltid runt i bokhandeln och skulle köpa manga men ingen av oss gjorde det cx
Sen gick vi bara runt lite överallt och jag saknar det verkligen ;-;
Det är så synd att vi nästan aldrig ses längre...

Aja, imorgon har jag sovmorgon men ska se om jag orkar stiga upp tidigt och filma en video!
Blev avbruten idag när jag försökte så jag ska se om jag orkar då eftersom jag börjar ganska sent.
Idag vaknade jag 06:30 trots att jag var ledig och steg upp typ 07:00?
Ville försöka göra någonting men aja, jag sov inte bort halva dagen iallafall cx

Av Saga - 25 november 2017 13:31

Helluuh, om några timmar kommer Evelina hit och det blir första gången på flera månader som vi träffaaaaas \^-^/
Det ska bli så kul att träffa henne igen!
Hon ska ta med sig Jade (sin hund) så det blir första gången jag träffar henne! ^^ Så jag får bara hoppas att hon fungerar bra ihop med mina hundar och att Narnia inte retar upp henne cx

Påtal om Narnia, jag drömde att hon lärde sig säga sina första ord och sen lyckades hon prata jättemycket :')
Mamma tyckte bara jag var dum i huvudet när jag förklarade det xD
Varför kan inte hundar prata, det skulle vara så gulligt att höra Narnias röst xD
Fast egentligen, jag vill nog inte höra allt hon skulle klaga på xD

Aja, jag ska försöka vakna till, fixa iordning mig lite, kanske läsa lite manga nu innan Evelina kommer med Jade, sen ska vi äta glaaaaass \^-^/

Av Saga - 24 november 2017 23:31

Helluuh, idag var sista dagen av vår turné och jag är helt slut.
Det har varit jättekul men jättejobbigt och tog väldigt mycket på ens energi.
Men sista publiken idag var nog den bästa!
Jättekul iallafall men det känns lite skönt att det är slut nu så man får vila lite cx

Det gick ganska bra idag, alla hade kul och trots tröttheten så var jag någorlunda glad ändå.
Jag hade dessutom med mig julmust till lunchen och jag fick även lite ensamhet under den tiden.
Jag klarar ju ofta inte att äta i folkmassor så fick äta i aulan vilket är skönt då det är tystare där och jag kan andas ut lite och inte stressas upp.

Jag har inte jättemycket att säga idag, är för trött för att tänka riktigt.
Vill mest bara sova (IMORGON SKA JAG SOVA LÄÄÄÄNGE OCH SEN KOMMER EVELINA HIT)
Men det blir skönt med sovmorgon, har ju inte haft det denna veckan ;-;

Av Saga - 23 november 2017 23:30

Helluuh, idag var näst sista konserten och jag är trött så jag nästan spyr T_T
Nej men jag har knappt haft någon energi alls för jag har varit så trött men är glad att vi slutade vid 10:40!

Själva konserten gick... helt okej? Jag vet att jag sagt det om alla men jag känner att idag var jag så otaggad (och det var inte bara jag för alla var ju helt slut)
Inget var perfekt men inte heller dåligt såå...

Imorgon börjar vi lika tidigt igen så måste sova typ nu...
Känner att jag kan somna men jag har ändå sovit väldigt mycket sedan jag kom hem för det tog alldeles för mycket på min energi!
Ska bli så sjöng att sova nu iallafall.
Vi har bara en konsert imorgon men vi ska tydligen vara klara med allt runt 16:00?
Jag har gitarrlektion vid 16:40 så hoppas bara att dem inte går på övertid för då får jag gå tidigare!

Jag lär vara på väldigt dåligt humör imorgon om jag inte piggnar till lite då, jag får försöka att sova riktigt nu iallafall...

Av Saga - 22 november 2017 23:13

Helluuh, idag hade vi konserter på 3 ställen. 2 på skolor och en kvällskonsert på unik.
Jag är verkligen helt slut efter det för vi får ju inte direkt några längre pauser och jag är fortfarande yr.
Men iallafall!

Första konserten var på min gamla skola, låg och mellanstadieeleverna verkade iallafall uppskatta oss (på spelningen igår verkade ingen bry sig) och högstadieeleverna var inte så farliga.
Men det gick helt okej iallafall!
Jag träffade även några av mina gamla lärare (även min gamla engelskalärare som jag inte träffat sedan jag var typ 11?)
Men det var kul!

Andra konserten var på en folkhögskola och scenen var väldigt liten så vi fick knappt plats xD
Dessutom hittade inte jag capot när jag skulle ha det.
MEN DET VAR ENDA GÅNGEN HITTILS (tror jag) SOM JAG LYCKATS TA SISTA TONEN I THE SWITCHBLADE SONG!
Jag är lite smått sjuk och har jätteont i halsen så det är ju lite jobbigt ;-;
Men det gick ändå helt okej där med! Men runt den tiden var jag jättejätteyr.

Tredje konserten var på unik och där kunde jag knappt stå upp längre för jag var yr och jättetrött.
Men jag klarade det och det mesta gick rätt så bra ändå, men som vanligt misslyckades jag med sista tonen i the switchblade song, rösten bara sprack meeen för övrigt så var det helt okej?
Jag hörde knappt mig själv så därför var det lite osäkert och inte helt rätt men det kunde ha varit värre!
Det var kul iallafall!

Imorgon ska vi mötas vid 07:40 så jag ska upp jättetidigt... så godnatt varelser!

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards