SAGiE

Alla inlägg under juni 2017

Av Saga - 29 juni 2017 17:16

Helluuh, har varit jättesjuk några dagar nu och är fortfarande inte frisk men mår lite bättre iallafall!
Mår jag bättre imorgon ska jag filma, baka och kanske träffa någon av mina vänner.
I helgen kommer jag förhoppningvis träffa Medina också! Är så glad att vi ses så ofta igen!
Försöker ses åtminstone en gång i veckan ^^

Försöker bestämma hur jag ska se ut på NärCon, kommer cosplaya Ukyo en dag, funderar på Nana Osaki, kagome eller något en dag och sen vet jag inte mer...
Antingen kör jag på lolita eller försöker åtminstone vara inspirerad av någon karaktär (tex. Fuuka emmer kanske Nana från elfen lied)
Fast det är bara om mina peruker kommer i tid ehe....
Har typ en likadan klänning som Nana, har beställt en rosa kort peruk sååå det fattas mest typ horn, men eftersom dem är dolda av hennes "rosetter" så kanske det går?
Aja vi får se!

Av Saga - 25 juni 2017 22:10

Helluuh, mamma och jag beställde nyligen lite saker på wish, och jag tyckte det kunde vara kul att testa ett "Peel Off lip tint" efter att varit lite nyfiken på det.
Tänkte iallafall att det var värt att testa då det kostade typ 9 kr.
Har använt det några gånger nu och tänkte dela med mig utav mina åsikter cx

Det är svårt att undvika att inte få den i munnen, och den smakar vidrigt cx
Jag har endast använt det precis längst in på läppen (kan inte riktigt förklara men ni ser på bilderna) då jag gillar den effekten och hur det får läpparna att se lite mindre ut, men därför är det inga större problem med appliceringen även om det kan vara svårare på hela läpparna.
Iallafall, jag tror inte har har haft på mig det tillräckligt länge innan det ska dras bort (har varit stressad när jag haft orken till att använda det) så därför så har det fortfarande varit lite "kletigt" och svårt att dra bort.
Men jag tror det skulle vara bäst att låta det torka i ca. 15 minuter!
Färgen har varit lite för stark för sminkningarna jag har gjort de senaste dagarna så har därför "gnuggat bort" en hel del på bilderna, och glömt att ta bild innan, så det är en starkare färg egentligen, men inte som den som kommer ut ur tuben.
Det håller bra, flera timmar och lär hålla ännu bättre om man inte gnuggar bort som jag gjorde heh cx
Men jag tycker att detta faktiskt är en bra produkt, jag kommer definitivt beställa fler färger (som en ljusare rosa då jag tog en starkare färg än jag brukar ha på rosa läppstift)
Har även testat en i "Sexy red" och tycker den också fungerar jättebra!

Avslutar med ett litet betyg på det hela, för att vara en så bra produkt för sitt låga pris skulle jag nog ge det 5/5!

Av Saga - 24 juni 2017 22:10

Helluuh, igår när resten firade midsommar så gjorde jag inget annat än att kolla på anime cx
Men bryr mig inte riktigt om Midsommar egentligen, folk använder det mest för att ha en anledning till att supa...
Själv är jag nöjd med anime och hallonsoda cx

Har så himla ont i halsen, tror jag håller på att bli sjuk eller något...
Har ändå inte orken till att göra något speciellt, får dricka mycket te iallafall och ta lite halstabletter.
Sen bara vila höhöh cx

Ska planera inför NärCon, vet fortfarande inte ens hur ska se ut... Men aja, det kanske löser sig cx

Av Saga - 21 juni 2017 23:50

Helluuh, i måndags kom Medina hit så jag fick fira henne i efterskott!
Vi kollade på Deathnote, skräckfilm och Shrek, åt massor med glass, sjöng bjutifula låtar och det var jättekul!
Vi kom även fram till att jag är den enda som minns hur vi blev vänner för typ 10 år sedan.
Lite förståligt då vi inte träffades på ca. 5 år då hon flyttade, men sedan flyttade tillbaka.
Minns hur jag trodde hon hade glömt mig, men att vi började prata igen och att hon mindes mig!
Men hon har inte så mycket minnen som jag, men vi båda minns att hon trodde hon hade en naken pyssling som sprang runt under hennes säng vid midnatt cx

Aja, imorgon ska jag åka hem till Öland!
Lär vara där ett par dagar eller något, har inget bestämd tid direkt...
Beställde iallafall några saker idag!
5 peruker (eheheh...) glitter och honey butter chips!
Så nu ska jag bara vänta in det ^^
Älskar när jag beställer mer, och saker kommer typ varje dag.
Blir lite som julafton cx

Av Saga - 18 juni 2017 21:30

Idag är det ett år sedan keiosfestivalen, en av de bästa dagarna i mitt liv!
Jag fick träffa och se nästan alla mina svenska favoritband, umgås med mina vänner och bara vara lycklig.
Saknar allas kramar T_T
Vill bara spola tillbaka i tiden.
Saknar det verkligen så mycket! Men i augusti får jag iallafall se kerbera, crestillion och bataar igen!

Imorgon kommer Medina så jag ska fira henne eftersom hon fyllde år igår!
Vi ska äta glass, dricka hallonsoda, kolla på skräckfilm och anime (förmodligen Death note)!
Ska iallafall bli superkul!

Spenderade kvällen med att kolla på anime och skräckfilm.
Ska gå en runda med hundarna och sedan kolla på ännu mer anime cx

Av Saga - 17 juni 2017 23:25

Helluuh, hade ju skolavslutning igår, det kändes verkligen inte som en skolavslutning, det var verkligen bara Spela för skolan, ät, åk hem.
Men det är skönt att få ha sommarlov nu iallafall!

Idag åkte jag till farmor och farfar och träffade dem, Pim och Sofia!
Ska sova över här i natt! Blir även skönt att få en paus från allt hemma, även om jag inte är hemma så ofta.

Ska bli skönt nu med lovet iallafall, få sova riktigt och bara slappna av!

Av Saga - 15 juni 2017 22:54

Helluuh, åkte till Kalmar vid typ 13:30 eller något och gick och shoppade lite, sen vid ca. 15:00 gick jag och mötte Medina så har vi gått runt och bara tittat lite i affärer och jag fick smaka Dr Pepper för första gången cx

Så synd att våra skolavslutningar imorgon är samtidigt, annars hade jag velat gå och se när mina vänner i min gamla skola går ut grundskolan ;-;
Aja, har inget val T_T

Pim och Sofia är hos farmor och farfar i några dagar så planerar att åka dit och hälsa på innan dem åker tillbaka till Malmö igen!
Så lär åka dit antingen i helgen eller typ på tisdag!

Kommer vara väldigt rosa imorgon, har inga speciella kläder för skolavslutningen, är mer "extrem" i vanliga fall.
Kommer ha rosa peruk, rosa tröja, rosa shorts, rosa rosett och rosa jacka cx

Bjuder även på denna bjutifula bilden cx

Av Saga - 14 juni 2017 19:57

Helluuh, mådde inte bra idag så stannade hemma, har sovit jättedåligt och dessutom var det en jättestor spindel som kröp runt över mitt huvud när jag skulle sova.
Slutade med att jag sov i mormors stuga istället cx

Vi kollade lite kläder idag, så ska köpa det imorgon (tror jag hittade något, inget speciellt men bättre än inget.)
Imorgon är jag ju ledig för att i övermorgon ha skolavslutning!
Ska bli skönt med sommarlov, är helt slut!

Tänkte beställa biljett till närcon och lite saker från eBay i helgen, sen måste jag spara pengar till närcon och Stockholm i sommar.
Kommer förmodligen gå på kerbera, crestillion och bataar i augusti och då tänkte vi bo på vandrarhem och vara i Stockholm några dagar!
Köpte endast posters och typ mat på Sweden rock så sparade massor med pengar där!

Linser: Cirkellinser.net
Lösögonfransar: ebay
Ögonskuggor: Viva la diva
Eyeliner: Isadora
Glitter: H&M och TGR

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Skapa flashcards