SAGiE

Direktlänk till inlägg 24 februari 2021

Veterinärbesök med Cosmo och Alliz

Av Saga - 24 februari 2021 18:23

Helluuh, jag skrev ett inlägg för några veckor sedan men laddade aldrig upp det av någon anledning, men Cosmo kastrerade sig ju för ungefär en månad sedan, och allt gick bra! Hon försökte dock slicka på såret så jag fick göra en tratt utav en papperstallrik, fram till hon fick en riktig tratt men när hon väl fick det så kunde hon knappt röra sig, och därför fick jag fortsätta med papperstallriken!
Men det gick så bra så och hon var så glad när hon äntligen slapp den tillslut cx

Sedan sist har även mamma och jag fått åka in akut till Göteborg med Alliz då vi fick höra att hon behövde akut operera sitt öga då linsen inte satt fast, så vi körde i 4 timmar dit, för att bemötas av personal som inte hade en aning om varför vi blivit ditskickade då det hade blivit något missförstånd.
Men trots det hittade dem en annan lösning och kunde trycka tillbaka linsen så hon slapp en stor operation utan garanti på att hon skulle överleva eftersom hon är så gammal.
Mamma och jag sov på något litet hotell som var öppet på natten när vi kom dit (det mesta var ju stängt sådär 3 på natten, så vi var jätteglada för det!) och även om vi inte fick så mycket sömn, var det skönt att slippa sova i bilen.
Jag önskar vi kunnat njuta lite mer av att vara i Göteborg, men vi vågade inte direkt åka runt någonstans och lämnade därför inte riktigt bilen mer än för att handla på någon mack eller vara på djursjukhuset, där bara mamma fick gå in pga. Corona, så jag fick sitta i den iskalla bilen.
Vi gjorde iallafall det bästa av situationen och det var så skönt att få komma hem sen!
Alliz mår bra efter allt och ögat ser fint ut igen, hon behöver gå på tryckdämpande mediciner resten av livet men vi gör allt vi kan för att hon ska få må bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Saga - 15 september 2022 23:47

Helluuh, nu var det jättelänge sedan jag skrev sist, hela våren och sommaren har ju gått och det har hunnit bli höst, vilket ger mig jättemycket ångest, men jag ska försöka göra det bästa av situationen. Jag har iallafall gjort en del sedan sist! I ...

Av Saga - 17 april 2022 00:15

Helluuh, jag var nästan helt övertygad om att jag hade skrivit flera inlägg sedan sist, eller ja, det har jag gjort men glömt lägga ut. Jag har mått lite sådär ett tag men det börjar bli bättre nu när våren kommer! Sedan sist har jag iallafall hunn...

Av Saga - 25 januari 2022 20:15

Helluuh, nu har det ju hunnit bli ett nytt år sedan mitt senaste inlägg och även om inte så mycket hänt hittills så har jag försökt att få lite saker gjort. Jag är ju tyvärr väldigt beroende utav socker, vilket inte är en bra kombination med att jag...

Av Saga - 29 november 2021 16:44

Helluuh, som vanligt har jag varit jätteseg på att uppdatera här, men dels så har det bara varit väldigt mycket som hänt och så och och sen har jag som vanligt mått dåligt pågrund av höstmörkret. Iallafall, Alliz problem med ögat förvärrades några d...

Av Saga - 12 augusti 2021 18:08

Helluuh, nu är det ju ett tag sedan sist jag skrev igen, ska försöka bli lite mer aktiv igen cx Iallafall, sedan sist har jag skaffat mig en AC som har hjälpt jättemycket i min varma lilla lägenhet, så nu kan jag och Cosmo kunnat överleva sommaren! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards