SAGiE

Alla inlägg under augusti 2019

Av Saga - 21 augusti 2019 22:17

Helluuh, lördags åkte jag in till Kalmar för att fika med Pinkiis! Det var ju ironman så vi gick först och kollade lite på det, och massor med folk kom och tog bilder med och på oss! Vi blev även smygfotade en hel del (som vanligt).
Men det var jättekul när folk kom fram!
Sedan åt vi lunch på McDonalds, gick tillbaka och kollade på dem som sprang, och senare gick vi till espresso house och jag köpte en frapino och hon köpte en islatte! ^^
Så vi gick och satte oss och fortsatte titta på avstånd och pratade fram till det blev kväll och det var dags att skiljas åt!
Men det var jättetrevligt och kul att träffas igen!

Efter det tog jag bussen till Medina så delade vi på en pizza, och sen pratade vi nästan hela natten och skrattade en hel del!
Sen åkte jag hem på förmiddagen dagen efter och efter det har jag mest varit död :?)

Idag åkte jag till dollarstore, köpte bara duschkräm dock men dem hade börjat få in sina halloweensaker och jag är supertaggad på halloween!
Efter det åkte jag även till Ica för att köpa ny Yoggi och hämta ut en gratis choklad jag fick från Ica cx

Jag ska försöka planera in något tillfälle jag kan träffa Alicia snart också! Saknar henne jättemycket och vi har inte träffats på evigheter.
Snart kommer hon ju ha fullt upp med sin bebis också så vi ska försöka hitta på något innan den kommer!
Men är så glad för hennes skull, som de flesta vet är jag inte direkt jätteförtjust i barn, men jag vet hur mycket hon velat ha barn och att hon är jättebra med dem, så hon kommer bli en jättebra mamma <3

Av Saga - 13 augusti 2019 15:57

Helluuh, i lördags åkte jag till Medina och sov över nu när hon är tillbaka från Bosnien!
Har saknat henne så mycket!
Hon hade köpt lite saker till mig i Bosnien, vilket var en jättefin solfjäder, några glitter, ett par lösögonfransar, en Popsocket och lite Greta gris eftersom jag hatar Greta gris cx
Men vi hade jättekul och skrattade massor.
Hon fick även sin sena födelsedagspresent eftersom vi inte hann träffas när hon fyllde år, så hon fick sockervadd, en mugg, en ansiktsmask, pridesugrör, ett doftljus och ett brev, och mamma lade även ner en twix till henne!
Vi pratade om lite allt möjligt, var uppe till typ 4 på morgonen innan vi somnade, gick även mot Ica för att köpa choklad, fick gå tillbaka pga. ösregn och åska, och fick göra ett nytt försök senare xD
Men det var jättekul att träffas igen iallafall!

Jag fick pengar från soc denna månaden så att jag har råd att överleva! Det var dock inte hela summan jag hade kunnat få för jag hade haft lite för mycket på kortet månaden innan, men nu kan jag iallafall betala för min mat, medicin, och sånt!
Det känns bra då jag haft massor med ångest över pengar!
Förhoppningvis får jag ett jobb/börjar arbetsträna snart iallafall så jag kan tjäna pengar!

Av Saga - 5 augusti 2019 22:05

Helluuh, min kalender tog ju slut förrförra veckan, och då jag behövde en ny så snart som möjligt så åkte jag till Lidl och köpte en idag!
Den var inte alla lika bra som den jag haft tidigare, och de som fanns verkade vara inriktade till barn/tonåringar som kanske är några år yngre än mig. Men det får funka!
Kan alltid försöka göra den bättre om det blir jobbigt, plus lägga in en liten anteckningsbok då det bara fanns en sida för anteckningar.
Jag lär även fixa något så den får ett finare omslag! Men vi får se!

Angående lägenheten, så hörde hyresvärden aldrig av sig igen. Skulle jag fått den så skulle jag ju flyttat i torsdags, så ja, letar vidare nu.
Får verkligen hoppas jag hittar en snart då jag känner att jag inte kan bo hemma längre.
Speciellt inte när jag börjar jobba, skulle behöva flytta närmre stället där jag förmodligen kommer arbetsträna till en början, då jag inte har körkort och det tar 40 minuter bara att gå in till stan, och kanske 1,5 timme (minst) att ta mig till jobbet.
Så ja, vi får se hur det blir!
Personen som hjälper mig på arbetsförmedlingen börjar iallafall jobba igen nästa vecka så vi får se om vi fixar något strax efter det!

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Skapa flashcards