SAGiE

Alla inlägg under juni 2020

Av Saga - 30 juni 2020 22:57

Helluuh, det har varit så fruktansvärt varmt den här veckan, har mått så dåligt, största delen av tiden har jag mest bara känt mig som en jätteklump av svett, och jag bara varit varm seg och svettig.
Jag var iallafall hos mamma från i onsdags till i söndags som hundvakt när dem åkte till Öland, och eftersom hennes hus är svalare än min lägenhet var vi där.
Så det har varit mysigt att umgås med hundarna men jag har bara känt mig som skit pga. värmen.
Det var även problem med myror hos henne i helgen så jag fick smått panik för det var typ miljontals i köket och jag ville inte vara där alls, men det är bättre efter att mamma köpte en myrdosa!

Idag åkte jag och träffade Medina! Det var kul att träffas igen även om det inte alls är länge sedan sist.

(Liten tw för spya)

Vi åt på någon asiatisk buffé och det var jättegott, men när jag testade en bit avokadosushi så råkade jag plötsligt spy.
Avokadon och riset vad ju gott, men när jag kom till sjögräset vet jag inte vad som hände så jag började klökas och fick upp spya i hela munnen, så fick akut springa till närmsta toaletten och ?spotta ut all spya? men det var ju fullt överallt så fick vänta i några minuter och det var så vidrigt, kändes inte alls bra xD

Iallafall, det var jättekul för övrigt!
Vi fikade även senare under dagen och jag skulle köpa en frapino, men det var slut för dagen så det blev iste för mig istället! Testade jordgubb och den var god, men väldigt sur, kanske köper igen i framtiden om det jag vill ha inte finns!

Nu är jag iallafall helt slut och har jätteont i benen, vi har ju gått runt i ungefär 7 timmar och jag vill mest bara sova nu.
Hoppas ni haft en trevlig dag!

Av Saga - 19 juni 2020 22:02

Helluuh, idag är det midsommar, vilket jag aldrig riktigt firat så jag har inte gjort något speciellt idag!
Tänkte att jag skulle köpa något gott till ikväll iallafall, så gick till Willys men det var stängt, vilket även Ica var.
Jag trillade även i trappan när jag skulle gå så jag gjorde det helt i onödan cx
När jag kom hem insåg jag att Lidl var öppet i 18 minuter (de stängde vid 18) så jag småsprang dit (med min smärtfyllda rygg som jag hade skadat tidigare under dagen) och hann fram en stund innan det stängde.
Så jag köpte fryspizza (för jag orkade inte laga mat) och en påse ostbågar!

Igår var jag i bokhandeln, Jack Werner har ju tydligen en bok (creepypasta) så jag passade på att köpa den då jag älskar hans podcast (creepypodden)
Så jag ser verkligen fram emot att läsa den!
Först behöver jag bara läsa klart lite annat så jag kan sluta påbörja att läsa böcker och sedan glömma att avsluta dem.

Jag har inte varit så pigg nu pga. värmen så jag har fortfarande knappt fått upp mina saker ur sina kassar och flyttkartonger.
Men jag ska kämpa med det så jag kan få allt färdigt!

Imorgon ska jag till Medina iallafall!
Hon fyllde ju år i förrgår och tog studenten förra veckan så det blir lite firade!
Ser fram emot det iallafall ~

Av Saga - 8 juni 2020 20:46

Helluuh, det har gått segt med att packa upp mina lådor och sånt, så lägenheten är fortfarande full med saker som behövs packas upp.
Antingen har jag varit för trött, upptagen eller överhettad för att orka göra något, men jag ska försöka ändra på det nu!
Jag har beställt lite nya saker också, en ljusslinga (typ ljusslingedraperi eller vad man ska kalla det), ett glitterdraperi, och kläder jag behöver.
Då jag behövde nya byxor beställde jag ett par och även en kjol och en tunn kofta.
Så nu väntar jag på att få hem sakerna så att jag kan fixa med dem också!

I lördags var jag på dop!
Alicia som är en av mina bästa vänner fick ju sin dotter Agnes i februari, och i lördags döptes hon!
Det var jättefint och även om jag var lite obekväm av att vara omringad av folk jag inte känner, så är jag jätteglad att jag var där!
Jag har ju aldrig varit så förtjust i barn, men Alicia är en av de finaste människorna jag vet och jag skulle omöjligt kunna tycka illa om något som är en del av henne.
Så jag ser fram emot att se lilla Agnes växa upp, och lära känna den personen hon kommer bli.

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Skapa flashcards