SAGiE

Alla inlägg under april 2021

Av Saga - 25 april 2021 23:49

Helluuh, efter att jag skadade mitt finger förra veckan så fick jag under den helgen åka in till vårdcentralen då såret började blöda igen, och dem sa det hade behövs sys eftersom det var så djupt men det var ju såklart försent så därför fick dem tejpa ihop såret istället.
Det blev sedan omlindat under veckan och jag har en sista sårkontroll och omlindning imorgon!
Jag har iallafall inte lika ont längre även om smärtan kan kännas som att ta på ett elstängsel varje gång jag råkar gå emot såret med något.
Så det mesta har varit rätt krångligt senaste veckan, men förhoppningvis läker det snart iallafall!

Jag har försökt promenera mer denna veckan, i måndags och tisdags var jag ute och gick i över 1,5 timme, och i onsdags gick jag i en timme iallafall. Efter har det varit kortare promenader pga. vädret och att jag haft lite ont i foten igen och lite annat sånt.
Jag ska försöka hålla igång det när det är fint väder innan det blir för varmt, sommaren blir ju alltid hemsk för värmekänsliga lilla jag, så jag hoppas våren håller i sig lite längre innan sommaren kommer!

(VARNING FÖR SÅR OCH BLOD)

Av Saga - 16 april 2021 23:39

Helluuh, senaste gången jag skrev skulle jag fylla år, och jag hade en bra födelsedag och firade med familjen! Mina cupcakes jag hade bakat blev goda och allt var bra!

För 2 veckor sedan lyckades jag trilla och skrapa upp typ halva kroppen så jag har haft lite ont, men såren har läkt rätt bra efter det och det är bara det på knät som lätt kan gå upp när jag precis duschat eller något sånt, annars har jag bara lite ont i foten efter det.

Dock så lyckades klumpiga lilla jag även skära igenom typ halva mitt finger med en brödkniv idag, jag skulle skära en stenhård fralla från igår och det gick istället igenom fingret.
1177 trodde det inte skulle vara någon fara då vi kunde stoppa blödningen tillslut och eftersom jag kan röra fingret.
Förhoppningvis läker det fort men just nu är smärtan hemsk periodvis och andra stunder är fingret helt bortdomnat, just nu är det lugnt men nyss var det nästan så jag skrek av smärta.
När det hände då bara sprutade det blod och det tog typ en halvtimme innan jag fick stopp på det, jag blev helt yr och det började svartna framför ögonen så jag ringde till mamma som kom hit och hjälpte mig och dessutom hjälpte mig med att torka bort blodet från lägenheten, som såg lite ut som en mordscen med blod över hela golvet, handfatet, väggen och allt.
Så ja, lita aldrig på en stenhård fralla och en brödkniv cx

Utöver allt det så fick jag första sprutan av vaccinet igår! Jag har bara varit lite öm i armen efter, annars har jag mått bra!
Sprutan kändes inte alls vilket var skönt då jag hatar nålar!

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards