SAGiE

Alla inlägg under juli 2015

Av Saga - 31 juli 2015 20:11

Helluh, igår skulle jag ju börjat kolla på en ny anime meeeen sen så slutade det med att jag kollade på Child's play (vilket är den första Chucky filmen)
Jag vill se 2:an ikväll fast jag måste gå och lägga mig tidigt för att komma upp imorgon eftersom vi ska till Liseberg)

Nu ska jag städa klart och ta fram kläder inför imorgon (för jag suger på att välja på morgonen och jag vill inte vara anledningen till att vi kommer iväg för sent.

Jag ska ha mina vita kaninöron som jag köpte där förra året ^^
Egentligen vill jag ha en av mina peruker också men jag är rädd att jag kommer tappa den när jag åker karusellerna.

Jag får ta med mig mina glasögon denna gången för jag blir jättetrött i ögonen på morgonen, kvällen och ofta mitt på dagen.
Mina glasögon räddar verkligen mina ögon ibland haha ^^

Av Saga - 30 juli 2015 21:28

Helluh, på lördag ska jag Liseberg och vara där över dagen!
Det ska bli jättekul, jag var där förra året men jag åkte inte så jättemycket men i år känner jag mig jättesugen på det!

Jag hade gärna shoppat i Göteborg också men tyvärr så har vi ingen tid till det eftersom vi inte är där så länge.

Sist vi var på Liseberg så var det minst 3 timmars kö till det mesta, även saker som det knappt är några köer på i vanliga fall.
Det slog besöksrekord samma dag så det var inte så konstigt.
Hoppas det inte händer denna gången! Jag vill kunna göra något utan att köa i flera timmar.
Jag kommer dessutom att ha med mig jättemycket vatten!
Förra året stod jag i kö i 1 och en halv timme till en karusell och det var ca. 35 grader den dagen så jag höll på att svimma av vätskebrist!

Nu ska jag städa och sen kolla på någon anime som Erik tipsade mig om (den hade samma skapade som elfen lied som är min favoritanime och tydligen var handeln också väldigt lik!

Av Saga - 30 juli 2015 16:07

Helluh, idag försökte jag likna Rize från Tokyo ghoul då jag kommer cosplaya som henne snart.
Min peruk har ju lugg så jag fick försökte få bort den med hårnålar för lite bilder.
Detta är bara början på min cosplay då jag ska ändra sminket och köpa hennes glasögon.
Jag tog på mig en vit klänning stör att kläderna skulle likna hennes också.

Jag la även till en liten rosett i min tofs efter att jag satte upp håret så som Rize har det ^^

Av Saga - 29 juli 2015 12:02

Här är videon!


Om ni inte kan se den hittar ni den här: https://www.youtube.com/watch?v=i4N25Irl72w


Av Saga - 28 juli 2015 23:57

Helluh, nu är perukvideon färdigredigerad så nu ska jag bara göra en miniatyr till videon och sen ladda upp på youtube!
Jag känner mig faktiskt jättenöjd med perukerna. Har haft en Pastel Goth inspirerad look idag men fick tyvärr inga bilder på kläderna.

Jag blir så glad när jag ser mig själv i spegeln när jag har på mig perukerna ^^
Jag har ju alltid velat ha lila hår och detta är ju närmsta jag kan ha för tillfället!

Såhär såg peruken ut innan jag klippte lugg på den (när jag bytt bena för först såg den inte alls bra ut)

Jag känner mig faktiskt jättenöjd! ^^

När videon är uppe länkar jag den!

Av Saga - 27 juli 2015 23:02

Helluh, idag kom min andra (ljuslila) peruk ^^
Det är sjukt dåligt ljus i mitt rum så får ta nya bilder imorgon!
Ville bara att ni skulle få se lite!

Den hade inte lugg från början men jag ville verkligen ha det och den blev så mycket finare i det!
Jag har aldrig klippt en peruk förut så det kändes lite läskigt och jag var orolig att det skulle bli fel men den blev faktiskt jättebra!

Imorgon ska jag se om jag orkar redigera min video där jag öppnar båda perukerna och klipper lugg på den ena!

Efter klippningen....

Av Saga - 26 juli 2015 17:29

 Vi har precis börjat att äta och jag har redan råkat välta bordet och tappa min hamburgare på golvet.
En vanlig måltid med mig alltså... xD

Jag har inte så mycket att skriva just nu, men kanske skriver senare idag!

Av Saga - 25 juli 2015 12:10

Helluh, igår åkte jag till jannikas husvagn och ska sova här i några dagar ^^
Jag ska ändå försöka komma ihåg att uppdatera här!
Just nu sitter jag och väntar på att jannika ska komma tillbaka från toan, det ösregnar och åskar ute så vi lär hålla oss inne hela dagen!
Vi ska kolla på american horror story och sen så köpte jag choklad och ostbågar igår som vi ska ha till!

Igår så träffade jag jannikas vänner och några andra främlingar, en av dem andra var ganska läskig och jag jag blev ganska irriterad då hon inte precis var så trevlig mot mig...

Nu ska vi kolla på american horror story för jannika är tillbaka ^^

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards