SAGiE

Alla inlägg under juni 2014

Av Saga - 27 juni 2014 14:19

Någon undrade om jag sett bokskorpinionen mer, men den är borta.

Här kommer första Saga tipsar :)



Nu till sommaren så vill man kanske
Inte vara helt osminkad på stranden så då är det bra att ha vattenfast smink.
Jag vet att jag bara ska visa en produkt per "saga tipsar"
Men här är 2!
Vattenfast eyeliner och mascara från isadora!

Köpte om eyelinern igår och på bilden ser ni både den nya och gamla!
Sen mascaran är min i nr 20 black och samma som ni även ser i nr 23 dark blue på bilden. ^^
Älskar dessa produkterna!

Av Saga - 27 juni 2014 00:53

Idag var det 30% rabatt på ett helt köp på Lindex för klubbmedlemmar så jag och min mamma åkte för att köpa något. Jag köpte en jeansväst och en eyeliner. Sen köpte jag och mamma en mörkbrun colour tatoo (krämögonskugga) som vi ska dela på.

Vi har fått sänglöss i vårat hus så jag blir säkert biten av dem snart :/
Sen såg jag en bokskorpingjon i mitt rum för ett tag sen och fick lite panik eftersom den såg läskig ut och jag inte visste vad det var för något. Men idag så fick jag veta vad det var för något.
Imorgon (eller ja idag eftersom klockan är över 00:00) ska jag filma en sommarsminkning ^^

Av Saga - 24 juni 2014 23:34

Någon ville ha detta så här är nr 1 ^^

Har inte testat Mac men jag tycker att nordic cap läppstiften har riktigt bra pigment (bortsett från det rosa och glittriga beiga men dem är fortfarande väldigt fina och bra, jag gillar dem lika mycket som dem mer pigmenterade.)

Av Saga - 23 juni 2014 19:08

En tjej frågade mig idag om jag kunde börja göra ''lyx vs budget''

Så ja! (Ni kan själva se kommentaren i mitt förra inlägg)


Jag ska böra med det och sen kanske lägga upp på tisdagar eftersom det är tisdag imorgon

och jag börjar imorgon xD

Men om jag går länge i skolan på tisdagar i 8:an (vilket jag

förmodligen gör) så kommer jag att att byta dag efter sommaren.


Jag ska spela in en ny video om en stund men vet inte när den kommer upp.

Ska se om jag hinner få upp min guldiga sminkning före det.

Nu ska jag städa och sen gå ut med hundarna.

Vi hörs imorgon/senare ^^

Av Saga - 22 juni 2014 22:17

DEN HAR VARIT BORTA I ETT ÅR OCH JAG HITTADE DEN I MINA BRÖDERS

GARDEROB ^^


Så nu bloggar jag från den!

Jag ska radera typ alla mina bilder och videos och så!

Ska försöka orka göra en ny header imorgon också för jag är så sjukt trött på den jag har nu!


Vad vill ni att jag ska skriva om här på bloggen?

Jag har redan fått några förslag.

Men jag behöver fler!

Vill ni att jag ska fortsätta göra ''Hiss eller diss''?

Eller ska jag börja göra ''Saga tipsar''?

Saga tipsar är typ att jag tipsar om 1 produkt en gång i veckan.

För isåfall ska jag göra det på fredagar! ^^

Vill ni ha fler sminkningar här (som jag lägger upp som bilder)?

Jag ska lägga upp den som jag visade i typ förrgår på youtube så fort jag hinner ;)


Jag vill även tipsa om några youtubers!


1. Adora Batbrat

Älskar hennes coola stil och träffade henne på vårskrik i kalmar!

Hon var jättesnäll ^^


2. Klariiisen

Hon är jätteduktig på att både sminka sig och sjunga och jag brukar kolla

på hennes youtubekanal ganska ofta ^^

Tycker hon förkänar fler prenumeranter för hon har just nu exakt 640 prenumeranter.

3. Michelle Phan

För er som inte har sett henne, NI HAR MISSAT NÅGOT!

Hon är riktigt talangfull när det gäller smink!

Kolla gärna in hennes kanal!


Imorgon ska jag städa, blogga, filma och fota ^^


Av Saga - 20 juni 2014 15:13

Jag har gjort en ny youtubekanal som heter MHL by SAGiE.
Ni får gärna prenumerera ^^
Sen så gjorde jag en sminkning idag som ni ser här under.

Av Saga - 13 juni 2014 14:31

Idag hade jag skolavslutning.
Och Moa flyttade direkt efter :c
Men iaf, jag fick ett foto på klänningen och ska ta en till lite senare för jag funderar på att göra en ny header ^^

Sak nr 1 som är nytt på bloggen är att jag ska lägga upp photoshoot varje gång jag köper nya kläder ^^

Av Saga - 11 juni 2014 21:38

Om 2 dagar (på fredag) är det skolavslutning ^^
Jag har köpt en klänning idag och ska ta lite bilder med den imorgon.
Ska göra en "get ready with me" på fredag och tips på skolavslutningssminkning imorgon för er som också slutar skolan på fredag/nästa vecka.

Jag ska filma en cover också (om jag hinner) och det blir på antingen counterpoints av kerbera eller invidia av YOHIO.

Jag har börjat vara mer aktiv på min Instagram (för youtube och bloggen)
Kolla gärna den! Den heter MHLbySAGiE
Hoppas att ni har det bra!

Jag ska börja göra 3 nya saker här på bloggen.
Den kommer att avslöjas en efter en så fort jag hinner.


Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards