SAGiE

Alla inlägg under september 2017

Av Saga - 27 september 2017 23:42

Helluuh, nu har jag spelat klart Vs route, och utan att spoila för mycket tänkte jag berätta om mina åsikter!
Kommer berätta liiite om det men inte i detalj så man inte får vissa HJÄRTKROSSANDE SAKER SPOILADE vilket jag fått i varenda route :')

En sak jag kommer berätta dock om Ray/Saeran/Unknowns personlighet.
Som nog de flesta vet, så är han så himla mycket snällare och gulligare och bara helt underbar här, därför fick jag bad ending på dag 4 på mitt första försök heh... (dock gjorde jag det medvetet)
Men det gjorde så att mitt behov utav en Saeran route blev sååå mycket större!
Vill äta glass tillsammans med honom i hans blomsterträdgård ;-; <3

När det kommer till Rika, så fick man se en annan sida av henne, förstå varför hon blev som hon blev och jag känner att jag vill ha en Rika route nu....
Hatar henne fortfarande meeen vill kunna förändra henne, rädda henne från mörket och börja tycka om henne till en viss del.
Hon är verkligen en psykopat.

Det var väldigt känslosamt men älskade verkligen allt med det, det var verkligen värt 300 HG cx
Får hoppas på en Saeran route, en rika route och den viktigaste. ELLYYYY!

Älskar V ännu mer nu och älskade slutet på det hela!
Kommer nu försöka få bad ending på dag 7 med Rika höhöh cx

Av Saga - 25 september 2017 15:07

Helluuh, har inte kunnat fokusera idag för min huvudvärk, den bli bara värre och värre ;-;
Får göra lite skolarbete när jag kommer hem från psykologen iallafall.
Får göra lite te och plugga i min lilla stuga med alla tusentals spindlar T_T
Försöker slappna av lite iallafall medan jag väntar på mormor, lyssnar på musik som får mig att må bra...

Måste ta med en låt till min sånglektion imorgon, vet inte om jag just imorgon kommer vilja spela en egen låt med tanke på att jag mår väldigt dåligt just nu och jag isåfall skulle spela en ingen har hört förut.
Så får kanske ta med någon annan och låta mina egna låtar vänta.

Aja, måste sticka nu för mormor är nog här nu och dessutom är det så mycket ljud runtomkring mig...

Av Saga - 24 september 2017 23:54

Helluuh, skulle sovit för 2 timmar sedan... jag är trött men kan inte somna för jag tänker på alldeles för mycket...
Förhoppningvis tar tröttheten över helt snart men den har inte lyckats än...

Jag var ju hemma i helgen men gjorde inte jättemycket, övningskörde lite både idag och igår, höll på med skolarbete och glömde bort typ allt annat jag kunde göra...
Rensade garderoben lite och hittade en hel del saker från när jag var liten, glömde spara bilder på det men kanske pratar mer om det i ett annat inlägg cx

På lördag är det Pim och Sofias bröllop, måste bestämma vad jag ska ha på mig, man behöver inte direkt gå efter något tema så det blir ju lättare men ja, jag vet inte ens vad jag ska ha för tröja att sova i xD
Får kolla runt lite och hoppas på att jag hittar något cx

Av Saga - 21 september 2017 22:54

Helluuh, kunde inte gå till skolan idag heller men imorgon ska jag gå oavsett hur jag mår!

Har ändå bara typ 2 lektioner eller något sånt så borde klara det.
Sen är min gitarrlektion inställd också så får åka hem tidigare!

Har inte kollat på anime på typ över en månad eller något?
Finns typ 2 jag följer men har missat så mycket och minns inte hur långt jag hade kommit ;-;
Har inte ens mått tillräckligt bra för att kolla på anime och då är det illa!

Påtal om anime osv hehe cx
Fick hem min "Mint/Minto/vadhonnuheter" figuresakimojsisak igår!
Blir så förvirrad med namnen för det är något helt annat på engelska (har dock inte sett den på engelska för känner mest... nej) och där heter ju animen "Mew mew power" eller något sånt istället, men har för mig hon heter Mint i animen och Minto i mangan? Kan vara tvärtom eller heter hon samma sak i båda. Är helt förvirrad xD
Tokyo mew mew var min första manga och det var den som "drog in mig" i manga/anime världen och gjorde mig mer intresserad av Japan! Läste den första gången när jag var 6 år och den kommer alltid vara speciell för mig!
Ska förhoppningvis cosplaya Ichigo på NCS 18! ^^
Köpte iallafall den för att jag ville ha något med Tokyo mew mew (ska köpa mangan också i framtiden men inte nu) och dessutom var den billig cx
Så nu står hon där, på mitt nattduksbord och stirrar på mig men snart är det en vägg hon stirrar på istället för jag ska snart gå och lägga mig på golvet igen cx (mitt internet räcker bara till min säng)

  

...

Av Saga - 20 september 2017 23:03

Har inte varit i skolan hittills denna veckan, i måndags var jag sjuk, igår bara bröt jag ihop på morgonen och grät i typ 3 timmar innan jag blev lugnare och idag har jag bara mått jättedåligt också...

Förhoppningvis kan jag gå till skolan imorgon, kanske inte hela dagen men att åka dit är bättre än inget!

Ska försöka att undvika att köpa massor nu under en period i hopp om att jag ska få åka till Stockholm nästa månad på konsert, vill verkligen dit och dessutom få träffa några av mina vänner men måste lyckas övertala mina föräldrar heh...
Mamma gick från ett nej till "du får prata med pappa" och jag håller på med en lista på anledningar till varför jag borde få åka xD
Det är ju ändå mina pengar det handlar om!
Blir lättare när jag fyller 18, då får jag lite mer frihet (och förhoppningvis ett körkort) och då kan jag åka till Stockholm oftare, har endast varit där 2 gånger men trivs verkligen så bra där!

Om 10 dagar är det Pim och Sofias bröllop också!
Ser verkligen fram emot det! ^^



  

Av Saga - 17 september 2017 14:49

Helluuh, jag var ute och gick med Hanna igår och påmindes om att hösten är här nu.
Tycker hösten är så otroligt vacker men samtidigt mår jag så dåligt av den.
Mörket och kylan tar all min energi och motivation och därför hamnar jag alltid i en "höst och vinter depression"
Det kanske är lite därför jag mår sämre igen just nu men jag är inte helt säker....
Behöver nog köpa varmare kläder också, fast väntar ett tag för nu är jag lite fattig efter min senaste beställning från eBay...
Men kanske om en månad? Lite närmre vintern cx

Men det är ju halloween snart vilket jag ser fram emot!
Har aldrig några planer inför det men älskar att leka runt med smink och kläder och allt som säljs runt halloween cx
Har ni tips på halloweensminkningar och/eller halloweenvideos? Skriv isåfall för vill försöka göra lite sånt! ^^

Nu ska jag städa lite och den läsa och möjligtvis ta en kopp te eller något, är helt frusen för hade stängt av mitt element över helgen ju ;-;

Av Saga - 13 september 2017 17:02

Helluuh, igår kom ju den efterlängtade "V routen" och jag är nu på dag 2!
Ska försöka att inte lägga upp massor med spoliers osv men det är lite svårt för hela spelet gör mig så glad! Och det får mig att vilja ha en Unknown/Saeran/Ray route!
Fattar inte riktigt varför dem bytte namn från Saeran till Ray?
Men asså älskar karaktärerna så mycket, speciellt "Ray", han är så gullig <3

Ska försöka att undvika att skriva för mycket om allt eller lägga upp för många bilder så folk vill döda mig heh...
Men tänkte säga några saker som jag själv ville veta för folk som inte köpt han route än (för inte direkt alla som har 300 timglas, det var precis så jag hade råd)

Jag var orolig att man skulle spela som "Rika" men precis som innan är du MC!
Av vad jag har hört är det även en romantisk route och inte bara vänskap som med Jaehee (inte okej, ska gifta mig med henne precis som alla andra karaktärer)
Spelet utspelas inte jättelångt efter Rikas "död" och hittills är spelet helt underbart!

Har saknat mystic messenger, känns lite som för ett år sedan när jag laddade ner det, hur glad man blir av alla karaktärer och hur mycket man påminns om hur mycket man älskar dem :')
Sömnen dock.... Ska jag inte prata om xD
Nej men försöker sova som vanligt även om det är frestande att vara uppe jättelänge för att inte missa chattrum, försöker iallafall att inte missa mer än ett, så jag tar det sista på dagen och missar första nästa (som brukar vara runt 1-tiden) så hinner jag precis det som brukar vara runt 3 när jag vaknar och sen försöker jag anpassa när jag går in i ett chattrum efter hur mina lektioner är cx

Av Saga - 12 september 2017 18:07

Helluuh, kom nyss på att när jag beställde nya saker från eBay i förrgår så glömde jag köpa mer det ena glittret jag har som börjar ta slut (det med typ stora glitterbitar, kommer inte på vad det heter på svenska) och jag älskar verkligen det så måste vänta med det nu ;-;
Men beställde nytt mer "vanligt" glitter som jag köpte sist från eBay för det var fiiiint!

Om ingen har märkt det än så har jag verkligen börjat älska att ha glittertårar typ?
Lite ögonskugga under, glittereyeliner och lite extra glitter över det \^-^/
Har börjat ha det jätteofta och tycker det är så fint?

Har för övrigt har det lite kaos idag och mina byxor gick sönder T_T
Ska gråta en tår eller två, kanske gråter ut min svarta själ med rosa glitter cx

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards