SAGiE

Alla inlägg under februari 2016

Av Saga - 8 februari 2016 22:21

Helluuh, vill bara göra ett snabbt inlägg och fråga om någon har något tips på läppstift och concealers som går att köpa typ i kicks
butik (alltså inte på nätet)
Jag ska till stan efter att jag varit hos min psykolog imorgon och ska
köpa läppstift, concealer och kanske foundation!

Så vilka läppstift som man kan hitta på typ kicks eller något annat i Kalmar har bäst hållbarhet?
Jag letar både efter mörka och neutrala läppstift med bra hållbarhet!
Använder ett från lumené med dålig hållbarhet och ett med helt okej
hållbarhet från H&M (velvet lip cream)

Blir jätteglad för svar <3

~

Av Saga - 8 februari 2016 17:26

Helluuh, denna dagen började med att jag mådde dåligt psykisk men
jag gick till skolan ändå.
Redan under första lektionen bröt jag ihop, fullt med röster i mitt huvud och
hemska tankar om mig själv.
Jag ringde mamma och medan jag väntade på att få åka
hem så tog jag en liten promenad med min lärare
vilket gjorde så jag mådde lite bättre.

Evelina ringde mig på Skype när jag kom hem och hon fick mig
på lite bättre humör, vi pratade i 2,5 timme och hon verkade ha
det bra i Thailand!

Lite senare skrev även både Linnéa och Hanna och kollade hur det var med mig!
Jag är så glad att jag har mina vänner <3

<3

Av Saga - 7 februari 2016 22:39

Helluuh, jag har verkligen haft en jättebra helg med Alicia! Vi har haft jättekul
och både idag och igår var vi ute och fotade så ni får
lite bilder nedanför!
Vi hade inte träffats på nästan 4 månader så jag hade saknat henne!

Hade knappt tid att uppdatera igår så det kom bara upp en bild!
Det kom inte heller en video men ska försöka fixa det imorgon efter skolan!

På tisdag ska jag till min psykolog igen och efterråt ska jag se om mamma och jag kan åka till typ H&M, vill köpa nya knästrumpor och H&M har alltid så snygga kläder!
Dessutom skulle jag vilja köpa något nytt
läppstift, har typ inga bra!

Och uppdatering om Narnias valpar: 3 har dött men åtminstone 1 av
dem är det 99% chans att den överlever och vi har
hopp på de andra 2 också!

~

Av Saga - 6 februari 2016 16:05

Av Saga - 5 februari 2016 17:37

Helluuh, är inte helt frisk än men gick i skolan idag och ska även träffa Alicia snart!
Hon ska snart ta tåget och sen ska vi åka och
hämta upp henne på
stationen, köpa godis och kebab ^^
Jag ska även försöka få med henne i en video x)

Vi ska kolla på skräckfilm och imorgon ska vi ut och fota!
Det var nästan 4 månader sedan jag träffade henne sist, har saknat henne!
Så det ska bli jättekul att få träffa henne igen!

Idag var sista gången jag träffade Evelina innan hon åker
till Thailand i 5 veckor.
Jag kommer sakna henne!

Hoppas alla kommer få en mysig fredagskväll! ^^

Av Saga - 4 februari 2016 14:48

Helluuh, eftersom jag är hemma sjuk (och pappa sjukskriven då han skadat revbenen)
så ville vi se någon skräckfilm (eftersom vi är enda i familjen
som gillar skräckfilmer)
så vi valde att se the ring 2!

Den var helt okej men orginalet var tusen gånger bättre, den hade inte samma
spänning och det är så typiskt att man bara tänkt
"Ja men the ring blev jättekänd och vi
tjänande jättemycket pengar på den, vi gör en uppföljare och tjänar ännu mer!"

Men jag hade inga höga förväntningar då uppföljare inte brukar vara speciellt bra.
Vissa är riktigt grymma men det här är något typiskt som är
gjort för att tjäna pengar.

Av Saga - 4 februari 2016 10:43

Helluuh, kände att jag ville börja dagen med att skriva ett inlägg om mina bröder!
Dem är lite annorlunda... Man vet aldrig vad dem hittar på xD
För några dagar sedan klämde Malte Melvin mellan sängarna och
eftersom jag skulle redigera en video hade jag med min
kamera (och kunde fota)

Melvin hade sagt att han ville låna Maltes dator så Malte visade att han
inte ville det genom att klämma honom.
Dem hade ganska kul åt det iallafall xD

Sen för typ ett år sedan så hittade jag Melvin fastbunden med både skärp och tejp.
Han hade sagt typ "du är ful" och Malte ville lösa det såhär xD
Men ja, det kanske är så han visar att han älskar honom så mycket att han
binder fast honom så dem kan få mer tid tillsammans xD

Av Saga - 3 februari 2016 20:49

Helluuh, jag var fortfarande sjuk idag men åkte och träffade Narnia och
valparna och försökte fota men lampan förstör
ljuset, men man ser typ hur dem ser ut!
Jag har även varit hos min läkare och pratat om min medicin osv, jag ska
förmodligen inte byta!

Dessutom tog mamma och jag varsen frappé på McDonalds innan vi träffade hundarna!
Vi har pratat lite om boende osv för mig, i nödfall kommer jag få bo hos min
mormor på Öland om vi inte hittar en billig
lägenhet i Kalmar!

Jag har mått väldigt illa idag och febern går ju fram och tillbaka, men jag
hoppas jag kan komma till skolan imorgon!
På fredag kommer jag även om jag är sjuk, jag vill kunna träffa
Evelina innan hon åker till Thailand!

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards