SAGiE

Alla inlägg under februari 2020

Av Saga - 19 februari 2020 13:43

Helluuh, eftersom jag inte mått bra så hämtade mamma mig igår så jag kunde vara hos henne lite och gosa med hundarna och äta här, och det slutade med att jag fick sova över då vi både tänkte att det kunde vara bäst för säkerhets skull och då vi båda var säkra på att jag inte skulle orka gå och arbetsträna idag (annars skulle jag fått stiga upp någon timme extra så jag hann gå hem innan)
Jag somnade iallafall en liten stund efter jag kom hit då jag är helt slut både psykiskt och fysiskt, men det kändes skönt att få lite extra sömn, och jag kunde sova sen när det väl var dags att sova också!

På kvällen så ville jag kolla på någon film eller något så jag kollade runt lite på viaplay och såg att dem hade live action filmen av Aladdin, så jag såg den och den var helt okej!
Jag föredrar ju originalet, och även om jag inte sett den på många år så kände jag lite att det saknades lite, men jag tycker dem har gjort ett jättebra jobb men denna versionen!

Jag filmade även en video igår så vi får se om jag orkar redigera den eller hur det blir med det :?)

Av Saga - 17 februari 2020 12:30

Helluuh, jag har mått rätt skit denna veckan och har fått vara hemma största delen av den, min lägenhet var kaos då jag i typ lördags förra veckan började rensa bland saker och därför tog jag ut massor i mitten av golvet och sen förlorade jag all energi och orkade inte städa klart, men i torsdags fick jag lite motivation och städade massor och sen kom mamma och hjälpte mig vilket jag är jättetacksam för!

I förrgår var det alla hjärtans dag! Jag bryr mig inte riktigt om det, men jag ser det som en anledning att vara lite extra rosa och jag fick jättemycket komplimanger under dagen cx
Men jag åkte till mamma och fikade, sedan beställde vi pizza och mamma hade köpt gelehjärtan!

Igår fyllde farmor år så vi var där i lördags vilket var mysigt!
Vi åt ?stugbullar? (typ små tjocka pannkakor) och pratade om lite allt möjligt! Sedan på kvällen åkte jag till Medina och sov över där, vi spelade massor med Sims och skrattade väldigt mycket och vi somnade typ efter 3 någon gång, sedan vaknade jag vid 6 på morgonen av att jag mådde jätteilla och hade ont i typ hela kroppen, så jag låg och skakade på golvet i typ en timme, sen har det gått väldigt fram och tillbaka och nu mår jag jättedåligt igen och det känns mest som jag ska spy, får hoppas jag inte blivit sjuk igen....

Iallafall, jag träffade även Alicia en stund igår då hon också var i kalmar så jag fick skjuts hem och fick även se hennes bebis lite snabbt då hon precis blivit mamma!
Jag är så stolt över henne och vet att hon kommer vara en helt fantastisk mamma!

Sedan så kom pappa och vi åkte och åt kebab!

Corro släppte även sin EP i fredags så jag tycker ni borde gå in och lyssna cx Älskar de nya låtarna och mina favoriter är XOXO och Tell tale heart
Jag skulle vilja göra en cover på någon av låtarna vid något tillfälle, vi får se om det blir av cx

Av Saga - 12 februari 2020 17:48

Helluuh, i måndags kom min ”Alla hjärtans dag sminkning” upp på YouTube och idag kom även min ”alla hjärtans dag lookbook” upp!

Är inte helt nöjd med någon av videorna, men förhoppningvis blir det bättre i framtiden :’)


 

Av Saga - 9 februari 2020 16:13

Helluuh, jag har lyckats bli jätteförkyld igen och har knappt orkat göra något senaste dagarna, men har försökt städa en del iallafall, i förrgår tog jag lite bilder i min nya klänning jag köpte i Stockholm (TITTA VAD FIN DEN ÄR) och idag har jag filmat en sminkvideo som jag ska redigera nu så den borde komma upp i början av veckan! Om jag orkar så ska jag filma en till video under veckan och jag skulle vilja få upp dem innan fredag för båda har med alla hjärtans dag att göra men det blir förmodligen bara den som jag filmat idag cx
Annars ville jag göra en lookbook men aja, vi får se, jag kanske får energi till att byta om några gånger extra idag cx

Jag hoppas på att friskna till snart iallafall, förhoppningvis klarar jag att gå och arbetsträna imorgon. Det är ju förmodligen min sista månad som jag är där nu då jag förmodligen ska testa att söka aktivitetsersättning då jag knappt klarar att vara där 2 timmar längre då jag mått sämre och sämre. Så jag väntat mest på en tid till ett möte med läkare, Arbetsförmedligen och soc och allt sånt där så vi kan komma fram till något.

Klänning: Kawaii
Underkjol: Blue fox

Av Saga - 7 februari 2020 11:55

Helluuh, I lördags var jag och såg Deadlocked state och kerbera igen!
Som vanligt så var båda banden så otroligt duktiga (och även de 2 andra banden som spelade cx)
Det var första gången på över 2 år som jag såg kerbera så det var jättekul! Och lika kul som alltid att se deadlocked state också även om det inte alls var länge sedan sist cx
När de spelade deadlocked state drog Liam upp mig på scenen och jag var så förvirrad och fattade typ ingenting men det var jättekul!
Det var så kul att träffa alla i bandet igen! (I kerbera hann jag dock bara träffa Seike jättesnabbt innan vi fick sticka men vi träffades iallafall cx)
Men det var superkul och jag är så glad att jag fick med mig Medina, Tilda, David och Anna denna gången!

Har saknat alla, det var verkligen jättekul! Förhoppningvis får jag med mina vänner igen i framtiden! ^^

(Sista bilden tagen av Göran Erson)

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards