SAGiE

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2020

Skaffat kattunge! <3

Av Saga - 28 augusti 2020 11:56

Helluuh och godmorgon!
Igår flyttade ju kattungen jag pratade om hit! Precis när den kom så fick den ligga i mitt knä och bli klappad, tills den gick till sitt lilla ?hus? den haft sedan innan och är bekväm i.
Efter 4 timmar så hade den fortfarande inte vågat sig ut, och ville inte äta sin mat eller dricka vatten.
Den behövde ju få i sig lite iallafall så jag sträckte in handen och klappade försiktigt, och då kom den ut och åt. Sedan ville den bara leka i typ 4 timmar.
Den klarade att gå på lådan själv så det var inget jag behövde lära den.
Under natten var den ju jättepigg och jag jättetrött, så jag fick inte jättemycket sömn.
Varje gång jag höll på att somna så klättrade den runt och råkade nästan starta spisen och ugnen, eller så åt den på något den inte fick äta, eller riskerade bara att skada sig.
Men den kröp frivilligt upp till mig 2-3 gånger och somnade hos mig en stund, fram till den ville klättra runt igen.
Så idag är jag supertrött, men vaknade så jag kunde ge den frukost!
Den hade lagt sig under soffan (förstår inte hur den får plats) men så fort jag tog upp tallriken så kom lillen direkt!

Jag har ju fortfarande inte bestämt ett namn än, men de som känts bäst av det jag kallat den hittills är Cosmo och Tsuki!
Jag kommer fortsätta kalla den allt möjligt tills det är bestämt!

Jag ska kolla på olika försäkringar idag tänkte jag iallafall så att den blir försäkrad, får se vad som låter bäst!

 
 
Ingen bild

Andreas

1 september 2020 01:05

Söt katt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Saga - 15 september 2022 23:47

Helluuh, nu var det jättelänge sedan jag skrev sist, hela våren och sommaren har ju gått och det har hunnit bli höst, vilket ger mig jättemycket ångest, men jag ska försöka göra det bästa av situationen. Jag har iallafall gjort en del sedan sist! I ...

Av Saga - 17 april 2022 00:15

Helluuh, jag var nästan helt övertygad om att jag hade skrivit flera inlägg sedan sist, eller ja, det har jag gjort men glömt lägga ut. Jag har mått lite sådär ett tag men det börjar bli bättre nu när våren kommer! Sedan sist har jag iallafall hunn...

Av Saga - 25 januari 2022 20:15

Helluuh, nu har det ju hunnit bli ett nytt år sedan mitt senaste inlägg och även om inte så mycket hänt hittills så har jag försökt att få lite saker gjort. Jag är ju tyvärr väldigt beroende utav socker, vilket inte är en bra kombination med att jag...

Av Saga - 29 november 2021 16:44

Helluuh, som vanligt har jag varit jätteseg på att uppdatera här, men dels så har det bara varit väldigt mycket som hänt och så och och sen har jag som vanligt mått dåligt pågrund av höstmörkret. Iallafall, Alliz problem med ögat förvärrades några d...

Av Saga - 12 augusti 2021 18:08

Helluuh, nu är det ju ett tag sedan sist jag skrev igen, ska försöka bli lite mer aktiv igen cx Iallafall, sedan sist har jag skaffat mig en AC som har hjälpt jättemycket i min varma lilla lägenhet, så nu kan jag och Cosmo kunnat överleva sommaren! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Skapa flashcards