SAGiE

Alla inlägg den 3 januari 2018

Av Saga - 3 januari 2018 21:06

Helluuh, idag kände jag att jag ville börja se någon ny anime (även om jag borde se klart några andra först heh…)

men då mindes jag att jag hittade en manga när jag var i Malmö som jag var nyfiken på.

Jag valde att köpa en annan men har ändå tänkt mer på den efteråt.

Så idag kollade jag vad den hette och bestämde mig för att börja se animen!

Så just nu håller jag på att titta på Cardcaptor Sakura!

Jag ville se lite mer ’’magical girl anime’’ då jag blir glad av det och det brukar vara så mycket färger cx

Såg ju om Tokyo mew mew för ett tag sedan och sen så började jag titta på Kira Kira Precure A La Mode 

(som jag också måste fortsätta titta på)

Men denna verkar bra! 

Sååå nu håller jag på att se den cx


När jag skulle söka upp den upptäckte jag att den även finns på svenska men den versionen tänker jag undvika så mycket jag kan cx

Hatar att kolla på anime på svenska, men ska ändå se Your name (när jag hittar den på svenska) mest för att Yohio gör rösten till en av karaktärerna.

Har inte sett den på japanska än just för att jag inte vill hata den på svenska efteråt cx

Tycker inte om att läsa manga på svenska heller, men har ändå en del hemma för att jag vill ha dem i bokform och att det bara finns de svenska

versionerna när man väl kan hitta det nära mig.

Men jag hatar inte dem, jag tycker det är kul att sitta och läsa igenom hur översättningarna blir, ofta blir dem mest konstiga, speciellt efter att man läst det på engelska innan.

Så vissa saker låter så fult på svenska cx


Iallafall, ge gärna förslag på lite anime som jag kan se, har en lång lista men vill ha fleeer på den!
Känner att de flesta jag vill se vill jag inte se just nu!

Sååå ja, ge mig lite tips cx

   

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards