SAGiE

Direktlänk till inlägg 16 mars 2018

Life - Recension

Av Saga - 16 mars 2018 20:46

Helluuh, igår läste jag mangan ’’Life’’ av Suenobu, Keiko Sue och jag kände att jag verkligen ville skriva om den här!

Jag har även läst mer utav ’’Suenobu, Keiko Sue’’ efter det nu och lär skriva mer angående det i framtiden cx


’’Life’’ handlar om Shiiba som söker till en skola i hopp om att gå där med sin bästa vän.

När endast hon kommer in så blir hennes vän arg och avslutar deras vänskap.

Shiiba känner att hon aldrig mer vill ha några vänner för hon inte vill kunna skada någon igen och i kombination med detta så börjar hon skära sig själv.

Strax efter att hon börjar i den nya skolan så träffar hon Manami och dem blir vänner direkt trots att hon tidigare undvikit att prata med folk.

Manami snackar väldigt mycket skit om folk och ser ner på folk som inte är populära eller ser bra ut.

Trots att det inte är något som Shiiba tycker om så hänger hon med på det hela, för hennes största rädsla är att bli hatad.


Sedan kommer Manamis pojkvän ’’Katsumi’’ in i bilden.

När Shiiba får veta Katsumis mörka hemlighet så kommer vändpunkten i det hela.

Genom rykten så börjar Manami tro att Shiiba har känslor för Katsumi och vill stjäla honom från henne och när Shiiba berättar sanningen för henne, så tror hon inte på det.

Här börjar Manami förändras och blir genom svartsjukan, helt galen och vill vara den som alla älskar, ingen får vara bättre än henne, och hon kan göra allt för att bli av med alla hon är emot henne.

Shiiba blir ett mobboffer av alla tjejer i klassen med Manami som ledare, och då kommer Miki in mer i bilden.

Miki är en ensamvarg, som går sin egen väg och bryr sig inte om vad andra tycker. 

Trots att det är emot hennes skolas regler så jobbar hon utanför skolan för sin pappas skull.

Hon får Shiiba till att stå upp för sig själv och dem blir bästa vänner. 

Mikis ord ’’Why did you cut youself? Didn’t you do it just so you could live?’’ är något som gör så att Shiiba orkar fortsätta kämpa.

Tillsammans kämpar dem mot mobbningen i skolan och trots att allt är emot dem så gör dem allt dem kan.


Miki och Shiibas vänskap är verkligen så fin, hur dem hela tiden fanns där för varandra, riskerade sina liv för varandra. det var min favoritdel av den här mangan, och som tydligen fler har känt så kändes det som att dem var mer än vänner, men om dem skulle blivit tillsammans skulle det nog förstört själva storyn lite.

Men jag måste säga att den var helt underbar, helt klart en av de bästa som jag läst.

Jag kände igen mig från när jag blev mobbad, på många sätt även om jag inte varit med om så pass extrem mobbning.

Men jag kände igen mig i karaktärerna och jag bara älskade det hela.

Riktigt bra manga! Kan verkligen rekommendera den!


Betyg: 10/10


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Saga - 15 september 2022 23:47

Helluuh, nu var det jättelänge sedan jag skrev sist, hela våren och sommaren har ju gått och det har hunnit bli höst, vilket ger mig jättemycket ångest, men jag ska försöka göra det bästa av situationen. Jag har iallafall gjort en del sedan sist! I ...

Av Saga - 17 april 2022 00:15

Helluuh, jag var nästan helt övertygad om att jag hade skrivit flera inlägg sedan sist, eller ja, det har jag gjort men glömt lägga ut. Jag har mått lite sådär ett tag men det börjar bli bättre nu när våren kommer! Sedan sist har jag iallafall hunn...

Av Saga - 25 januari 2022 20:15

Helluuh, nu har det ju hunnit bli ett nytt år sedan mitt senaste inlägg och även om inte så mycket hänt hittills så har jag försökt att få lite saker gjort. Jag är ju tyvärr väldigt beroende utav socker, vilket inte är en bra kombination med att jag...

Av Saga - 29 november 2021 16:44

Helluuh, som vanligt har jag varit jätteseg på att uppdatera här, men dels så har det bara varit väldigt mycket som hänt och så och och sen har jag som vanligt mått dåligt pågrund av höstmörkret. Iallafall, Alliz problem med ögat förvärrades några d...

Av Saga - 12 augusti 2021 18:08

Helluuh, nu är det ju ett tag sedan sist jag skrev igen, ska försöka bli lite mer aktiv igen cx Iallafall, sedan sist har jag skaffat mig en AC som har hjälpt jättemycket i min varma lilla lägenhet, så nu kan jag och Cosmo kunnat överleva sommaren! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Skapa flashcards