SAGiE

Alla inlägg den 10 juli 2017

Av Saga - 10 juli 2017 18:58

Helluuh, jag började ju övningsköra förra året, och jag tänkte att jag skulle skriva lite om hur det går för mig!
Minns jag rätt så började jag övningsköra i December och jag har inte riktigt orkat ta tag i det så ofta, men ibland har jag motivationen (men oftast blir jag tvingad xD)
Jag vill mest ha körkort för att ha möjligheten att ta mig vart jag vill när jag vill, typ som att kunna gå på konserter jag verkligen vill gå på, men inte har skjuts (får panik av tåg och bussar)

Iallafall, det går sakta bättre, jag får oftast inte motorstopp i trafiken längre det brukar mest hända typ på parkeringar nu av någon anledning xD
Jag håller hastigheten ganska bra men det blir lätt att jag råkar köra för nära kanten för jag kollar lite för mycket i backspeglarna.
I början hade jag problem med att växla och tittade på växelspaken när jag gjorde det men numera gör jag inte längre det och ända problemet är att jag brukar fortsätta gasa samtidigt som jag växlar heh...
Jag kan typ inte backa, men idag gick det ändå helt okej!
Det blir lätt att jag blir förvirrad och råkar tänka fel.
Det som går sämst för mig är att parkera typ på vår eller mormors parkering.
Av någon anledning råkar jag alltid blanda ihop gasen och bromsen just där och har därför krockat in i grannarnas garage en gång heh...

Men det är lite så det går för mig och jag ska försöka bli bättre på det för att i framtiden ha mer frihet!
Det är ju typ 7 månader eller något kvar till jag fyller 18 vilket känns ganska så sjukt egentligen!
Då blir det dags för piercingar och tatueringar och ett körkort cx

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards