SAGiE

Alla inlägg under juli 2015

Av Saga - 16 juli 2015 21:50

Helluuh, idag har jag varit hos Medina och det var jättekul att träffa henne igen!
Efter det så passade jag på att köpa ny linsvätska och nytt sminkborttag för mitt var nästan slut.
Sen köpte jag nytt te! Mitt var nästan slut och jag vill dricka något mer än bara päron choklad smak så jag köpte mina andra favoriter
blåbärs muffins och jordgubbs cupcakes ^^

Bara för det ska jag göra te nu xD

NANDA?! Ska släppa lite t-shirts och så fort dem släpps ska jag köpa den med "Notice Me Senpai"
Sen ska jag desperat följa efter mina senpais och försöka få uppmärksamhet :')

Jag tar nog och färgar om håret imorgon istället, är jättetrött nu!

Mamma och jag ska in till stan typ nästa vecka eller något gissar jag på så jag kan klippa mig och skaffa min saknade lugg!
Vi kommer även prata lite med något frisör om blekning så vi vet lite mer om riskerna eftersom jag inte har pengar till att bleka det hos frisören.

Av Saga - 15 juli 2015 17:56

Helluh, ibland när jag inte kan sova så börjar jag sminka mig med
massor med konstiga sminkningar xD

Det här är gårdagens resultat, jag har gjort liknande förut och jag tycker det är kul att försöka se så mycket ut som en kille som möjligt (ja, jag vet att killar inte har ett
speciellt sätt att se ut på men ni fattar)

Imorgon tror jag att jag ska färga (eller ja, tona) om mitt hår svart för det är typ brunt just nu och massor med utväxt
men det blir förmodligen sista gången på ett tag (om jag inte ändrar mig)

Jag har planer på att bleka håret och färga det lila!
Eftersom jag vill ha lite mörklila så behöver jag inte bleka så mycket!
Så när den svarta färgen börjar gå ut nästa gång kommer jag förmodligen ta tag i det

Av Saga - 14 juli 2015 17:59

Av Saga - 14 juli 2015 17:48

Helluh, idag har jag lyssnat en hel del på pointless sympathy, jag såg ju dem på fairycon och jag gillade dem jättemycket men jag har inte riktigt lyssnat på dem efter det?
Jag ångrar verkligen att jag inte filmade något från deras spelning...
Men jag lär få fler chanser!

Jag har typ suttit och läst och lyssnat på musik nästan hela dagen.
Det är kanske inte så positivt men en bok är bättre än en iPad eller mobil iallafall!

Jag ska gå en runda med hundarna för att röra lite på mig också iallafall!

Av Saga - 14 juli 2015 00:10

Helluh, idag har jag varit hos Alicia hela dagen, vädret var hemskt och det var
översvämningar överallt.
Men bortsett från det hade jag kul!

Idag skulle min moster boka en resa till Turkiet och min familj ska med och jag har varit jättetveksam då jag vet att jag är jättekänslig för värme.
Men i slutändan så gick jag med på att följa med.
Det finns ju wi-fi så jag kan skriva med mina vänner, vi ska shoppa en hel del och jag får ta med lite böcker så jag har något att göra.

Så vi ska åka i höst (minns inte om det var september eller oktober men något av det)
Jag kommer förmodligen att vlogga en hel del där också!

Jag kommer fota en hel del där till bloggen och eftersom jag säkert kommer vara inomhus mycket när värmen blir för mycket så kommer jag blogga extra mycket.

Nu ska jag duscha och läsa innan jag går och lägger mig.

Vi hörs imorgon! ^^ (eller idag, då klockan är över 12)

Av Saga - 13 juli 2015 00:24

Helluh, jag har inte mått så bra idag (eller ja, igår då klockan är över 12) så jag har inte riktigt orkat skriva.
Jag vet inte heller vad jag skulle ha skrivit egentligen?
På sista tiden har jag bara känt mig helt värdelös... Jag tänkte att jag kunde skriva lite mer om det imorgon eller något bara för att skriva av mig mina känslor.

Jag testade en ögonbrynspenna från "glam" idag och ja, den kostade 10:- så jag förväntade mig inte precis något speciellt.
Det såg först lite skarpt ut men ändå helt okej när man borstade ut det.
Så jag ska väl ge den några fler chanser för att se om jag ska behålla den eller om den ska slängas.

Av Saga - 10 juli 2015 23:55

Helluh, jag var hos Evelina hela dagen idag och det har varit jättekul!
Jag hade inte träffat henne sen skolavslutningen så det var kul att träffa henne igen!
Vi skrev lite med människor *skrattar ondskefullt*, åt pizza, dansade runt till NANDA?! och planerade cosplays!

Shoppingen med Jannika imorgon blev inställd så jag får sitta helt ensam och lyssna på musik hela dagen imorgon istället. :c

Just nu ligger jag i sängen och äter popcorn och kollar på anime (och skriver detta ofc.)
Jag hittade en sida som sålde jättesnygga pastel goth kläder för en stund sen så någon gång när jag har pengar så ska jag beställa därifrån ^^

Av Saga - 9 juli 2015 20:31

Helluuuh, Idag har jag bara latat mig hela dagen xD Men imorgon ska jag till Evelina, Jag har inte träffat henne sen skolavslutningen och jag hann inte
ens säga hejdå :c
Iallafall så ska jag till henne och det ska bli jättekul! Saknar min lilla sten c:

Sen kanske jag och Jannika ska åka och shoppa på lördag ^^
Vi lär ta massor med Selfies som vanligt och trots att det är människor överallt
kanske vi filmar en ny video? Kanske att vi börjar prata
med främlingar för att se deras reaktioner?

Vi har pratat lite om att göra en sån video och jag tycker det skulle kunna vara kul.
Frågan är vad vi ska säga xD
Men jag kan alltid komma med lite raggningsrepliker höhöhöhöhöhöh xD

Gammal bild från skolavslutningen! Även om Jannika syns mest xD

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards