SAGiE

Alla inlägg den 28 juli 2020

Av Saga - 28 juli 2020 20:06

Helluuh, jag började läsa the haunting of Hill house igår eftersom jag fick boken när jag fyllde år och verkligen älskade serien, och då jag ändå kände att jag inte skulle göra något speciellt kunde jag ju läsa cx
I början var jag rätt förvirrad eftersom den skiljer sig så mycket från serien.
I serien handlar det ju om en familj som flyttar in i huset, medan i boken är det dr. montague som vill ta reda på om huset verkligen är hemsökt så han kontaktar 3 personer för att bo där under en tid och undersöka det.
Det är då Luke, som kommer bli ny ägare av huset, Eleanor och Theodora.
I serien är ju de syskon (och har även 2 syskon till) och Luke och Eleanor (Nelly) är ju tvillingar. Men nu kommer dem från helt olika familjer.
Så det blev lite förvirrande för mig till en början, men sedan kom jag in mer i boken och jag ser fram emot att läsa klart den!
Jag ville först läsa ut hela igår men tog pauser för att göra annat, och jag ville inte direkt sitta uppe hela natten och läsa eftersom jag redan råkat somna för sent och vakna typ 10-11 varje dag.

Idag är det regnigt ute så det känns som en bra dag att bara läsa och ta det lugnt, men jag har bara läst en liten stund, sedan har jag tänkt på typ allt annat man kan tänka på och nu framåt kvällen hämtade mamma mig för att jag skulle äta tacos här!
Så jag ska snart åka hem igen, och då lär jag fortsätta läsa!

Jag hade tvättid idag egentligen men kom på det typ nu, så hinner inte tvätta och får vänta till nästa vecka.
Har missat varje tvättid sedan jag flyttade in, så har knappt några rena kläder kvar nu, så jag får nog kolla med mamma om jag kan ta med lite hit när hon tvättar.

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Skapa flashcards