SAGiE

Direktlänk till inlägg 27 juli 2020

Bowling och badande

Av Saga - 27 juli 2020 12:07

Helluuh, jag köpte nyligen en baddräktsklänning som kom hem i torsdags, då jag har extremt mycket kroppskomplex speciellt efter att jag gått upp extremt mycket i vikt senaste åren efter att jag började äta antidepressiva mediciner.
Innan det var det också jobbigt men det hela har ju förvärrat allt väldigt mycket.
Så jag har inte frivilligt badat ute på 5-6 år, och senaste gången jag badade innan var för 2 år sedan vilket var jättejobbigt.
Men även om baddräktsklänningen fortfarande visade mer än vad jag är bekväm i, så gjorde det saken mycket lättare.
Så på torsdagskvällen åkte jag till Öland och badade. Hela vägen till stranden hade jag på mig hoodie och en lång handduk, men jag klarade iallafall att bada och det var jätteskönt i vattnet när man väl kom ner, trots att det var rätt kallt i luften.
Jag får ta det ett steg i taget men jag är jättestolt över det lilla.
Jag vill även bara säga att ingen någonsin ska behöva skämmas för sin kropp, men många år av konstant mobbning förstörde mig, och speciellt min syn på mig själv.

Men jag var iallafall på Öland fram till lördagen, och det var kul att träffa mormor igen, det känns bara konstigt nu i dessa tider att man inte kan kramas som vanligt och måste tänka på att vara jätteförsiktig ifall att man skulle råka bära på smittan.
Innan träffade jag ju mormor, farmor och farfar rätt ofta ändå, så det känns så konstigt att inte kunna det på samma sätt längre.
Men när allt är över ska de få jättekramar!

I lördags skulle jag iallafall bowla med Ebba, David och Tilda, och jag har saknat dem jättemycket.
Senaste gången det bara varit vi 4 måste varit under gymnasiet, och vi har ju inte träffats jättemycket efter det.
Ebba träffade jag ju rätt nyligen, men David hade jag inte träffat sedan min födelsedag (i mars) och Tilda hade jag inte träffats sedan vi var i Stockholm (i februari) så jag hade saknat dem jättemycket!
Det var iallafall jättekul! Så vi tänkte att vi skulle försöka göra om det lite då och då, och även bara försöka se om vi kan hitta på något kanske någon gång i månaden, så att vi verkligen ses.
Tilda ska ju kanske flytta till Norrköping i vår också och då blir det ju lite längre till henne. Ebba ska ju också snart flytta men det är ju ändå fortfarande rätt nära.
Men jag hoppas att vi alla (inklusive de andra vi brukar hänga med tillsammans) snart kan träffas igen.
Och när allt med Coronaviruset har lugnat sig så hoppas jag att vi kan åka iväg över någon helg till typ Stockholm eller Göteborg, hitta på massor med kul, kanske någon konsert om det dyker upp någon och gärna någon tatuering också cx
Jag tänkte ju tatuera mig under våren fram till coronaskiten tog över, men jag ska se till att boka in något när det är lugnare igen!

 
 
Ingen bild

Andreas

28 juli 2020 05:32

Kommer corona försvinna?

Saga

28 juli 2020 16:15

Det hoppas jag verkligen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Saga - 15 september 2022 23:47

Helluuh, nu var det jättelänge sedan jag skrev sist, hela våren och sommaren har ju gått och det har hunnit bli höst, vilket ger mig jättemycket ångest, men jag ska försöka göra det bästa av situationen. Jag har iallafall gjort en del sedan sist! I ...

Av Saga - 17 april 2022 00:15

Helluuh, jag var nästan helt övertygad om att jag hade skrivit flera inlägg sedan sist, eller ja, det har jag gjort men glömt lägga ut. Jag har mått lite sådär ett tag men det börjar bli bättre nu när våren kommer! Sedan sist har jag iallafall hunn...

Av Saga - 25 januari 2022 20:15

Helluuh, nu har det ju hunnit bli ett nytt år sedan mitt senaste inlägg och även om inte så mycket hänt hittills så har jag försökt att få lite saker gjort. Jag är ju tyvärr väldigt beroende utav socker, vilket inte är en bra kombination med att jag...

Av Saga - 29 november 2021 16:44

Helluuh, som vanligt har jag varit jätteseg på att uppdatera här, men dels så har det bara varit väldigt mycket som hänt och så och och sen har jag som vanligt mått dåligt pågrund av höstmörkret. Iallafall, Alliz problem med ögat förvärrades några d...

Av Saga - 12 augusti 2021 18:08

Helluuh, nu är det ju ett tag sedan sist jag skrev igen, ska försöka bli lite mer aktiv igen cx Iallafall, sedan sist har jag skaffat mig en AC som har hjälpt jättemycket i min varma lilla lägenhet, så nu kan jag och Cosmo kunnat överleva sommaren! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards