SAGiE

Alla inlägg den 18 juni 2019

Av Saga - 18 juni 2019 16:32

Helluuh, har helt glömt lägga upp detta inlägget, men i onsdags tog jag studenten!
Detta har varit 3 extremt jobbiga år för mig, men jag tog mig igenom det, och jag är stolt över mig själv.

Jag trodde aldrig jag ens skulle överleva gymnasiet, jag har trivts på skolan och med klassen, men jag var inte alls redo att börja när jag gjorde det, hela grundskolan var väldigt jobbig och jag hade blivit mobbad under alla de åren och blivit behandlad som skit av så många i min omgivning, jag hade bara ett fåtal personer som inte hatade mig.
Jag gick in i en depression när jag var 14 och spenderade största delen av tiden med att vilja dö.
Gymnasiet var så annorlunda, jag blev inte längre mobbad, jag kände mig välkommen i skolan och fick helt underbara vänner som jag är så tacksam över att jag har träffat.
Jag har haft väldigt svårt att prata med folk, då jag både är väldigt blyg men även att jag varit rädd för att släppa in folk i mitt liv, för att jag var trött på att så många jag brytt mig om, med tiden börjat behandla mig som skit och lämnat mig under grundskolan. Så jag blev aldrig riktigt en del av klassen, vilket var mitt eget fel, men jag har ändå tyckt om alla jättemycket.
Men eftersom jag inte hade haft tid att fokusera på at typ bättre, så fortsatte det att påverka skolan.
Jag mådde sämre och sämre, blev sjukskriven på halvtid, missade massor med skola och fick ta bort nästan alla kurser.
Jag var nära på att hoppa av, och nästan alla runt om kring mig tyckte jag skulle det, för jag trodde inte jag skulle klara det.
Men jag fortsatte kämpa.
Jag försöker att inte tänka på alla ämnen jag inte klarade av, för att jag lyckades bli godkänd i allt jag hade kvar, även om jag trodde jag inte skulle vara godkänd i ett enda ämne.
Jag tänker inte plugga vidare, eller läsa klart det jag missat på ett långt tag, om jag någonsin gör det, då skolan blivit något negativt för mig, så vi får se vad som händer i framtiden!

Allt kämpande ledde mig hela vägen till dagen jag tog studenten.
Tack till alla som har stöttat mig under dessa åren, tack till alla underbara vänner jag träffat.
Och tack Ebba för att du kom fram och pratade med mig i matsalen första dagen på gymnasiet och blev min första vän i klassen vilket ledde till att jag även lärde känna David, och senare Tilda!
Ni har blivit en väldigt viktig del av mitt liv.
Jag är så glad att jag hamnade i ES16A och fick en så bra klass!

Nu får vi se hur framtiden kommer bli!

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards