SAGiE

Alla inlägg den 4 juli 2018

Av Saga - 4 juli 2018 18:47

Helluuh, det var ett tag sedan sist men nu är jag tillbaka cx
Så tänker gå igenom lite vad jag gjort sedan sist en sak i taget.

Sommarlovet har börjat (och varit ett tag) och jag hade ju såklart skolavslutning där jag knappt gjorde något.
Vi spelade 2 gånger med klassen och jag spelade typ bara gitarr och klappade händerna så jag hade inte så mycket att göra och sedan så var det lunch och då umgicks jag med mina vänner.
Medina kom till vår skola och efter lunchen skulle vi pynta klassrum, och Medina, Ebba, David och Tilda följde med till klassrummet och vi hjälptes åt då de andra inte hade kommit.
Sen kom min mentor och hjälpte till och vi fick ganska mycket gjort innan resten av klassen kom.
Tilda skulle med ett tåg så dem behövde gå men eftersom jag hade varit där så länge och gjort massor så fick jag gå tidigare!
Så vi gick med Tilda till hennes tåg, sen åt vi andra på McDonalds och efteråt gick vi hem till Medina för att Ebba skulle färga hennes hår.
Resultatet blev såååå snyggt och jag blev jättesugen på att färga mitt hår så lär ta tag i det snart cx
Vi var där fram till kvällen och det var jättekul.

Dagen efter så kom Medina och David hit.
Medina var tvungen att åka hem på kvällen men David sov över och vi kollade på skräckfilm!
Vi åt även tacos och David skulle ha lök, men råkade ta vitlök istället och han var helt förstörd efteråt.
Vi skulle på konsert dagen efter så Medina kom på förmiddagen dagen efter och sen kom även Alex!
Det var pappa som skulle spela med sitt ena band (Hookway) och det var första gången jag såg dem på typ 3 år!
Men det var kul! Dem var jätteduktiga och jag gillar verkligen deras nya låtar som jag inte hört så mycket innan!
Vi hade det iallafall jättemysigt, sen sov alla i ett enda hörn i soffan då vi somnade till skräckfilm xD
Dagen efter det åkte vi till pappas hus där vi skulle sova eftersom han ändå var iväg!
Det var massor med stora spindlar som var i hela huset så vi var lite panikiga, men överlevde!
Vi träffade även Hanna och tog en promenad med henne, kollade på ställen där Medina bott och försökte att inte bli sönderbitna av alla mygg.
Men vi hade kul iallafall!

När allt lugnat sig lite så var det dags för mig att börja sommarjobba.
Jag har fått sommarjobb på ett bibliotek och jag trivs jättebra där!
Jag har fått städa en hel del, gallra tidskrifter, bunta ihop tidsskrifter, plasta böcker, plocka upp och ner i hyllor och massor med sånt.
Jag är helt slut när jag kommer hem, även om jag bara jobbar 4 timmar om dagen men jag trivs ändå!
Personalen är jättetrevlig och jag älskar att vara omgiven av böcker!
Men jag blir lätt förvirrad när folk går till mig och ber om hjälp, så jag får alltid be dem fråga någon annan i personalen då jag inte riktigt förstår så mycket.
Det jobbigaste har varit i måndags när jag fick migrän och mådde jättedåligt. Då jag inte berättade för någon så visste dem inte men jag kände att jag inte fick så mycket gjort då.

Jag har bara imorgon och nästa vecka kvar där iallafall då jag ska vara ledig på fredag för att åka till Norrköping och titta på Arch Enemy med Jasmine!
Det ska bli superkul och jag ska börja packa nu då jag åker efter jobbet imorgon.
Jag kommer inte kunna cykla dock eftersom jag har med mig en resväska, så jag får gå till jobbet och försöka hinna med ett tidigt tåg så jag hinner köpa något att äta och dricka på tåget som jag åker dit med.

Men det är iallafall lite det som har hänt sedan sist, jag har även mått väldigt blandat men ska försöka bli mer aktiv igen!
Snart är det dags för Närcon också!

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards