SAGiE

Alla inlägg den 1 januari 2018

Av Saga - 1 januari 2018 12:30

Detta har varit ett jättejobbigt år men samtidigt har det hänt så roliga saker!
Jag har varit på massor med konserter, träffat massor med nya vänner, förlorat kontakten med många av mina vänner, mått dåligt och gråtit mig till sömns jätteofta, fått gråta utav skratt tillsammans med mina vänner.
Så det har varit både mycket positivt och negativt.

I Januari åkte jag ner till Pim och Sofia i Malmö, jag hade verkligen jättekul och spenderade lite för mycket pengar (faaast jag hade ändå kvar efteråt cx)

I mars åkte jag och David till Linköping för att se Kerbera. För första gången på länge kunde jag känna mig levande!
Där träffade jag även Kenny igen efter 3 år vilket gjorde mig jätteglad!
Mormor fick en videohälsning från Seike så hon blev jätteglad när jag kom hem cx

I april var det fairycon, där fick jag nya vänner och vi hade jättekul.
Höjdpunkten var ju Deadlocked på lördagen. Det var en av de bästa konserterna jag varit på och jag kände mig så lycklig.
Efteråt när jag äntligen fick träffa dem så kände jag mig som lyckligast och jag älskade dem ännu mer än innan.
Liam och Arvid följde med och åt pizza (eller ja, följde med för båda hade redan ätit xD) med oss och sen stod vi och pratade med dem efteråt!
Det var verkligen jättekul, men jag fick slå Jasmine lite för hennes dåliga skämt :')

I maj åkte jag och Moa till Växjö för att gå på Pride, när vi skulle gå på tåget träffade vi Linnéa som vi sedan gick med där! ^^
Där såg vi även dismissed som spelade och det var jättekul att se dem och få träffa dem efteråt även om jag inte sa så mycket för jag var jättetrött och förvirrad.

Skolan insåg tillslut att jag inte kunde gå i skolan på heltid så jag fick gå på halvtid istället.

I juni åkte jag och Medina till Sweden rock och gick på marknaden där (för vi hade inga biljetter) men vi tittade på några band som spelade som gick att se utanför cx
Vi skrattade mycket och hade jättekul!

I juli var jag på NärCon och träffade så många underbara människor!
Fick nya vänner, träffade även T.ex Reika, Luka, Felix (från montefjanton) och jättemånga fler!
Det var bröllop, vi gick på Isis konsert, sjöng karaoke och det var så kul!
Men mina ögon blev röda och så har mina ögon krånglat massor efter det...

I augusti åkte jag till Stockholm för att se Kerbera, Crestillion och Bataar!
Så jag åkte dit med David och mötte upp Jasmine lite innan så vi kunde åka till Mall of Scandinavia innan konserten!
Efteråt åkte vi ju dit, och efter att vi gått till fel scener 2 gånger kom vi fram.
Vi fick nya vänner, träffade massor med andra underbara människor och konserten var underbar!
Efteråt åkte vi för att träffa Liam och Arvid och efter förvirringar med vart vi skulle mötas upp så träffades vi tillslut och det var jättekul!
Så vi stod och pratade en timme innan vi var tvungna att åka igen.
Dagen vi åkte hem var dock dagen mina föräldrar bestämde sig för att separera...

I september gifte sig Pim och Sofia.
Bröllopet var verkligen sååå fint och pappa och jag sjöng vår låt vi hade skrivit till dem.
Det var så mysigt och fint och jag grät när dem klev in trots att jag inte förväntade mig det.

Jag som hade valt att gå i skolan på heltid gav upp och vi kortade ner dagarna och tog bort kurser vilket verkligen var nödvändigt.

I oktober åkte jag tillbaka till Stockholm. Jag fick åka tåg till Linköping helt själv och fick 3 gråtattacker (klarar knappt att åka tåg och det var första gången jag åkte själv) sen mötte Jasmine upp mig där och så åkte vi till Norrköping för att dagen efter åka till Stockholm.
Jasmine och jag levde på pannkakor i 3 dagar cx
Konserten var underbar, jag hade knappt haft någon ork till att leva under den tiden så det kändes så konstigt att vara lycklig så efteråt föll jag bara ihop och började gråta massor.
När jag åkte hem igen började jag gråta jättemycket för jag hade verkligen panik men Jasmine hjälpte mig till tåget och efter det fick jag typ 11 gråtattacker till innan jag var hemma igen.

I november åkte jag tillbaka till Malmö för att träffa Pim och Sofia! Även där fick jag åka tåg själv och det var jättejobbigt.
På det tåget var det jättemycket folk så det var fullt i typ alla vagnar.
Men jag slapp som tur var flytta på mig!
Jag hade iallafall jättekul i Malmö och fick lite energi av det.

Veckan efter det hade min klass vår turné när vi spelade på skolor och unik vilket var jättekul (men jättejobbigt xD)
Men jag skulle så gärna göra det igen för man fick lära sig en del och alla kom varandra mycket närmre.

Sen nu i december har det ju varit massor med julfirande, julavslutning och julkonsert.
Men nu är allt slut.
Så jag vill bara önska er alla

GOTT NYTT ÅR!???

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Skapa flashcards