SAGiE

Alla inlägg under december 2017

Av Saga - 13 december 2017 23:36

Helluuh, jag klarade inte av att gå till skolan idag heller så jag spenderade dagen med att åtminstone försöka göra lite skolarbete (och jag fick iallafall lite gjort) och sen har jag sprungit på löpbandet för att röra lite på mig.
Jag har inte lämnat mormors stuga idag trots att hon åkte till mamma, som blev jätteglad men sedan besviken när jag inte hade följt med, men jag hade verkligen inte orken till det, jag ville bara få vara själv en stund...

Jag ska verkligen försöka gå till skolan imorgon och hoppas på att må bättre.
Sen måste jag ju till skolan senare trots allt för jag har möte sååå jag kommer iallafall dit oavsett.
Men förhoppningvis så är jag där hela skoldagen och mår bra.
Har redan så mycket frånvaro för jag mått så dåligt, har dessutom varit sjuk en del så det är ju lite sådär...

Om jag orkar ska jag julbaka lite imorgon, så isåfall ska jag kolla efter saker jag behöver till det för då kanske jag blir lite gladare.
Jag tycker det är jättekul att baka och jag älskar julen.
Det kan vara kul att baka lite att kanske ge bort, och som man kan äta på julafton osv!
För det är ju nästa vecka...
Det känns så skumt för jag har ju vetat att det nästan är julafton och att det är väldigt snart, MEN JAG FÖRSTOD TYP FÖR EN TIMME SEDAN ATT DET ÄR NÄSTA VECKA?
Har typ 2 julklappar jag behöver få köpta tills dess så är inte så stressad iallafall, för jag tror inte det blir något problem att hitta något.
Eller blir det det så att jag blir jättestressad och gråter en tår eller två.

Här är en gullig bild på Narnia när hon lyckades hänga en klämma i sitt halsband i fredags <3

Av Saga - 12 december 2017 16:40

Helluuh, idag har jag mått väldigt dåligt och kunde inte julhandla med Medina trots allt.
Men jag ville slå in julklappar för att må lite bättre men jag hade typ inga här eftersom jag har beställt nästan alla.
Jag skulle slå in Ebbas meeen misslyckades så tar det samtidigt som de andra.

Slog in Jannikas julklapp jag köpte förra året som jag alltid glömt ge henne för jag upptäckte att den inte var inslagen!
Den har legat i en låda hela året men nu ska hon snart få den! Årets julklapp till henne är beställd så jag hoppas hon blir nöjd.
Tror inte Jannika läser min blogg längre men jag håller på att skriva ner massor av våra minnen tillsammans och gör som en liten bok utav det.
Har skrivit 12 sidor nu och har några fler jag kommit på vad jag ska skriva!
Skriver ner varje gång jag kommer på något mer.
Det kan vara kul att gå in och läsa för att komma ihåg saker man inte riktigt tänker på.
Vi träffas så sällan numera så tänkte att det kunde vara kul iallafall!

Jag håller på att planera lite vad jag ska köpa när jag väl julhandlar med Medina för vi SKA hitta något tillfälle till det!
Ska dessutom iväg med farmor och farfar och julhandla någonstans den 22 december!
Det har varit en tradition som vi gjort typ hela mitt liv då vi åker och handlar, och Malte, Melvin och jag får alltid välja ut en julklapp var till oss själva.
Då kanske jag hittar något mer till dem och till mina föräldrar såklart.
Men jag ser fram emot det!
Det är alltid så mysigt ^^

Nu sitter jag iallafall och lyssnar på julmusik och fortsätta med "minnesboken"

Av Saga - 11 december 2017 18:51

Helluuh, idag mår jag egentligen väldigt väldigt dåligt men istället för att skriva om det ska jag försöka vara lite positiv
i det här inlägget!?Igår var det andra advent och exakt 2 veckor kvar till julafton.
Jag har knappt hunnit fatta att det är december egentligen cx
Meeen jag har nästan alla julklappar köpa och ska julhandla med Medina en stund efter skolan imorgon!
Har fortfarande några saker till jag ska köpa och sen kan man ju alltid hitta något extra, men det mesta är klart redan!?Igår köpte jag Ebbas julklapp och jag har innan beställt till flera andra!
När allt är här vill jag typ visa men samtidigt? Så lär dem se det här sååå det blir inget cx
Möjligtvis att jag fotar det och lägger upp samma dag som dem får sakerna osv!
För jag vet att speciellt David brukar stalka min blogg i hopp om att hitta något om sig själv
Så hej där David, jag vet att du läser det här xD?Nej men jag ser verkligen fram emot julen nu.

Mamma och jag bakade knäck igår, vi trodde vi misslyckades först men den blev perfekt?
Ska baka mer när jag orkar! Det kan ju också användas till julklappar cx
Imorgon ska jag desperat försöka hitta billiga färgade papper FÖR JAG HAR EN PLAN BAKOM DET MEN
JAG MÅSTE HA DET FÖÖÖRST!
Sen behövs lite till men vi får se cx
Det kommer det också bilder på sen när det är dags!

Min dator är verkligen jättefull så mina 2 videor som jag har filmat lär få vänta ett tag, vet inte ens säkert om dem är riktigt sparade i datorn och har redigerat
nästan hela första?
Jag tänker inte ge upp än iallafall!
Men jag tänker inte filma om de videorna för det tar så lång tid, möjligtvis den ena men den andra orkar jag verkligen inteeee!
Ska lägga mina konsertvideos någonstans där dem är säkra för att sedan ta bort dem från datorn tillfälligt (Det gör ont i mitt hjärta) men det är det jag
får göra för youtube T_T

Mormor köpte nyligen en ny vit minigran till mig (hade en silvrig innan som hade gått sönder) och jag hittade en ministjärna till den och det följde
dessutom med julgransglitter cx
Sååå den ska jag sätta upp tillsammans med mina julgranskulor jag köpte förra året!
Fick även med mig inslagningspapper och nya idéer cx

Av Saga - 10 december 2017 19:27

Helluh, jag hade verkligen jättekul hos Evelina, våra cosplans gör mig jättetaggad!
Vi ska även beställa en del för photoshoots till det men det ska bli så kuuul!

Insåg även hur fort tiden går så det börjar redan bli stressigt att lära mig sy och sedan sy Ichigos klänning osv.
Ska förmodligen beställa svans och kattöron till det nästa gång jag beställer från eBay iallafall!
Kaaaanske även kan köpa Strawberry Bell om jag har pengar till det.
Lite dyrt men vill helst ha den istället för att försöka göra själv, för jag är väldigt dålig på sånt och jag vill kunna ha med ljuden osv cx

Evelina har börjat reda ut min Hatsune Miku peruk ju, och det känns som ett mirakel hur bra hon har lyckats cx
Nej men den ser som ny ut på tofsen som är klar, hon ville ha kvar dem hos sig tills vi ses nästa gång så hon kan jobba med det hemma!
Trodde den skulle klippas jättemycket (minst 10 centimeter iallafall) för den var så sliten längst ner men hon lyckades få så det knappt behövdes en halv centimeter?
Blir så glad att den räddas iallafall <3

Av Saga - 9 december 2017 23:54

Helluuh, idag ska jag till Evelina och sova över, vi ska försöka att reda ut min hatsune miku peruk så jag kan cosplaya henne på fairycon, det är ju bara typ 4 månader kvar?
Tiden går så fort, känns som det var typ 2 månader sedan sist.
Meeen vi tänkte att vi ville cosplaya något tillsammans så det blir kul isåfall! ^^
Jag måste se om jag kan låna mormors symaskin och försöka lära mig sy så jag kan börja göra min Ichigo cosplay till NärCon då jag och några till pratade om att cosplaya från Tokyo mew mew cx

Evelina och jag har börjat planera en speciell cosplay som vi inte tänker avslöja än, så inte ens våra vänner (mer än en som ska medverka) får veta vad det är.
Det avslöjas på NärCon, och det kommer bli så kul!
Är så svårt att inte berätta vad det är men vi håller på att kolla efter det som behövs nuuu \^-^/

Av Saga - 7 december 2017 23:59

Helluuh, jag har varit sjuk de senaste dagarna och har knappt orkat göra någonting.
Jag är inte riktigt klar i huvudet så jag kan inte tänka eller fokusera och dessutom har jag inte haft någon kraft i kroppen
så därför har jag inte riktigt kunnat stå upp eller gå.
Förhoppningvis håller jag på att bli frisk nu, så jag kan gå till skolan imorgon!
Missade ju att julhandla med Medina igår ju ;-;?Vi får kanske ta det nästa vecka istället!

Jag ska försöka att ladda upp mina konsertvideos på youtube för att sedan (tillfälligt) ta bort dem från min dator så jag kan
redigera och lägga upp mina videos!?Hjälper inte det så gråter jag?
Nej men jag ska försöka att försätta redigera lite ikväll, jobba med skolarbeten och sen sova.
Jag har sovit så dåligt sista tiden så behöver verkligen sömn just nu.
Så jag ska snart ta en kopp te och något att äta för jag är jättehungrig.

Om jag orkar tänkte jag försöka baka lite julgodis i helgen, både för det är kul och för att ge bort i julklapp!?Ska även se om jag kan köpa färgade papper, om jag hittar det cx
Sen ska jag se om man kan åka och julhandla liiite i stan, eller iallafall hitta material till saker man kan göra själv!?

Av Saga - 4 december 2017 21:31

Helluuh, idag hade jag knappt någon energi alls, sista tiden har jag knappt orkat någonting men jag har typ ingen styrka i kroppen
så jag har knappt kunnat stå upp, men jag lyckades ändå filma 2 videor!?Osäker på hur det går med dem sen fööör det krånglar i min dator och dessutom har jag typ inget utrymme heh?
Men förhoppningvis löser det sig så jag kan få upp mina videor.
Den ena är en eBay haul och den andra en video där jag berättar om hur jag mår, varför jag är så dålig på att uppdatera och lite sånt.
Sååå får se hur det blir med det!

På onsdag ska jag julhandla med Medina, egentligen skulle vi ta det på torsdag men då ska jag till psykologen men vi har en liten stund på oss imorgon innan hon måste sticka och sen får vi försöka hitta något mer tillfälle.
Jag beställde några julklappar igår men behöver fortfarande till några till, sen vill jag göra några saker själv, jag har planer som jag tror kan bli bra men måste ha material först!
Skulle köpt färgade papper igår men det var ganska dyrt ändå så ska kolla efter billigare någonstans.
Men lär gå tillbaka till bokhandeln för annat material!

Funderar på att filma någon julgodisvideo också då jag vill baka det någon dag.
Får bara hoppas jag har orken, motivationen och att kameran och datorn inte krånglar för mycket!

Nu när jag skulle in till min stuga lite snabbt så tänkte jag ta med min chokladkalender till mormors stuga och upptäckte att den kändes konstig och öppnade en av de redan öppnade luckorna för att se att det låg typ 3 stycken där, för nästan alla hade typ åkt runt så jag fick öppna alla luckor för att hitta tillbaka till deras platser. T_T

Av Saga - 3 december 2017 22:29

Helluuh, har inte mått så bra idag meeen vi bestämde oss för att gå på julmarknad men det var verkligen en besvikelse.
Det var inte alls den där mysiga stämningen och när vi gick runt och kollade i skyltfönsterna var det jättetråkigt ;-;
Det som såg mysigast ut så hade inte ens någon belysning så vi var väldigt besvikna.
Men jag gick till bokhandeln lite snabbt för att passa på att köpa lite manga av det lilla som finns kvar där!
Hade velat köpa inuyasha också (fanns typ 3 som jag tror att jag inte har) men lät bli för att ta det nästa gång om dem finns kvar.
Köpte iallafall Nana och one!
Det var 10 kr styck då tyckte det var perfekt så är glad att jag inte köpte just dem i Malmö för typ 129!
Visste på ett ungefär vad som fanns där!

Sen blev det för mycket för mig så när jag kom hem till mormor så lade jag mig ner på golvet och kunde inte ta mig upp på typ en halvtimme för jag hade ingen kraft i kroppen.
Tillslut tog jag mig upp, somnade till en stund och sen såg vi sista avsnittet av jordskott!
Känner att det nästan krävs en till säsong med tanke på hur det slutade!
Men jag är nöjd!

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Skapa flashcards