SAGiE

Direktlänk till inlägg 28 december 2017

Min jul! (Julfiranden, julkonserter, julavslutning osv.)

Av Saga - 28 december 2017 00:01

Helluuh, jag har ju inte riktigt lagt ut något här på typ en vecka eller något sånt, men jag ville få en liten paus då det varit väldigt mycket nu så jag tänkte att jag skulle skriva lite om hur det varit nu senaste dagarna med julkonserter, julfirande osv.

 

Julkonserten i onsdags:

Jag spelade ‘’Zoetrope’’ från Amnesia på kulturskolans julkonsert och det gick lite sådär…

Eftersom jag knappt övat på den (och bara spelat den när den varit färdig på typ 3 gitarrlektioner) så var jag osäker och både sjöng och spelade lite fel.

Jag har inte sett några videor från det än så får se lite hur det lät, men jag tror att det för övrigt kan ha gått helt okej!
Innan vi spelade kände jag mig lite yr men efteråt kunde jag tillslut inte längre stå upp för jag var verkligen jätteyr.

Så jag fick lite vatten och sällskap till det hela var slut.

Jag lyckades iallafall ta mig ut med hjälp av mamma och Medina!

Thomas (Som var min sånglektionslärare ett tag när han var vikarie för den jag hade då var mammaledig) kom dessutom och pratade om att han ville hjälpa mig fixa lite på min röst osv. så vi skulle träffas igen nästa år vilket var jättekul!

Har inte träffat honom på 2 år heller!

Träffade även Sara som jag också har haft i sång!

Har lärt mig massor från båda så det var jättekul att få träffa dem igen!

 

Julavslutningen i torsdags:

Jag var fortfarande väldigt yr och jag hade sovit dåligt men jag somnade först när jag fixade iordning mig, sen när jag väl var i skolan somnade jag så fort jag satte mig och vaknade en stund senare när vi skulle samlas innan allt började.

Men vi spelade, jag hade glömt mina papper så jag fick kolla på andras men jag spelade något fel ena gången.

Annars gick det helt okej och det var kul iallafall!
Efteråt gick jag till Tilda, Ebba och David för att skippa lunchen och långdansen så vi kunde dela ut och öppna julklapparna vi köpt till varandra.

Jag hade inte hittat något jättekul i år men jag hoppas att dem tyckte om det ändå!

Själv blev jag jätteglad för allt jag fick!

Efteråt åkte jag hem och somnade typ… 3 gånger medan jag packade och sen åkte jag heeem!

 

Julhandlande i fredags:

I fredags var det ju dags för det årliga julhandlandet tillsammans med farmor och farfar.

Vi åkte till dollarstore och kom aldrig längre än dit cx.

Men vi hittade en del roliga saker och hade väldigt kul där. Farmor hittade massor med konstiga hattar och annat man kunde ha på huvudet som hon fastnade för så jag ångrar lite att jag inte tog några bilder, för det såg väldigt kul ut och vi hade väldigt roligt allihop!

Vi köpte julklapparna och sen åkte vi till mcdonalds där vi åt.

Sedan åkte vi hem till farmor och farfar, vilket var så mysigt för jag hade nästan glömt hur mysigt det är där då vi är där så sällan numera, och man får så mycket julkänslor av allt pynt och allt där.

Vi slog in julklapparna vi hade köpt, pyntade granen och bråkade som vanligt om den bästa fåtöljen cx

 

Uppesittarkvällen i lördags:

På lördagen åkte vi hem till pappa från farmor och farfar för att sova där så vi kunde titta på uppesittarkvällen och spela, pynta granen och jag skulle slå in den sista julklappen jag hade.

Så vi satte oss en stund innan det började och började kolla!

Vi hade knäck, lakritskolor, glögg, trillingnötter och det var jättemysigt!

Ingen av oss vann något, men det är inget vi förväntade oss heller, det är bara mysigt att sitta och spela det varje år!

Julafton i söndags:

Vi vaknade på morgonen och åt frukost tillsammans vilket inte händer så ofta.

Sedan delade jag ut alla julklappar, hundarna försökte sno allting och Narnia vägrade öppna sina själv för hon tyckte mina var mer intressanta.

Jag blev jätteglad för allt jag fick och efter det fixade jag iordning mig.

Sedan åkte vi (eller ja, alla utan pappa som stannade hos sig) till mamma och firade där!

Mormor var redan där när vi kom dit och senare som resten.

Jag minns inte jättemycket av det sen för det blev så stressigt och så mycket ljud så jag fick panik.

Men vi kollade på kalle anka och annat, sen blev det julklappar och även då blev jag jättenöjd!

Sedan minns jag mest att jag somnade, då jag var helt slut.

När jag vaknat och alla åkte hem så kollade mamma och jag på julfilmer och sen redigerade jag en video och tidsinställde den så den kommer upp på lördag.

 

Årets andra julfirande i måndags:
I söndags var det då dags för årets julfirande med farmor och farfar!
Det var jättemysigt och vi pratade massor, slogs om bästa fåtöljen och åt.

De andra åt chipslåda men eftersom jag inte äter det fick jag lite av julmaten de hade kvar från dagen innan.

Efteråt hade vi julklappsöppning och jag blev jätteglad för allt jag fick!

Sedan fikade vi och jag var så mätt så jag trodde att jag skulle spy.

Jag var fortfarande helt slut också.

När vi kom hem så satt jag uppe halva natten och redigerade min video från julafton, som kom ut igår (den 26:e december)

 

Efter det har jag bara varit helt slut, men börjar återhämta mig!
På lördag är det dags för årets sista julfirande tillsammans med farmor, farfar, Pim och Sofia!

Det ska bli jättekul och jag ser fram emot det!

Så det är lite så det varit för mig nu under veckan!

Nu ska jag ta och vila lite cx

 

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Saga - 15 september 2022 23:47

Helluuh, nu var det jättelänge sedan jag skrev sist, hela våren och sommaren har ju gått och det har hunnit bli höst, vilket ger mig jättemycket ångest, men jag ska försöka göra det bästa av situationen. Jag har iallafall gjort en del sedan sist! I ...

Av Saga - 17 april 2022 00:15

Helluuh, jag var nästan helt övertygad om att jag hade skrivit flera inlägg sedan sist, eller ja, det har jag gjort men glömt lägga ut. Jag har mått lite sådär ett tag men det börjar bli bättre nu när våren kommer! Sedan sist har jag iallafall hunn...

Av Saga - 25 januari 2022 20:15

Helluuh, nu har det ju hunnit bli ett nytt år sedan mitt senaste inlägg och även om inte så mycket hänt hittills så har jag försökt att få lite saker gjort. Jag är ju tyvärr väldigt beroende utav socker, vilket inte är en bra kombination med att jag...

Av Saga - 29 november 2021 16:44

Helluuh, som vanligt har jag varit jätteseg på att uppdatera här, men dels så har det bara varit väldigt mycket som hänt och så och och sen har jag som vanligt mått dåligt pågrund av höstmörkret. Iallafall, Alliz problem med ögat förvärrades några d...

Av Saga - 12 augusti 2021 18:08

Helluuh, nu är det ju ett tag sedan sist jag skrev igen, ska försöka bli lite mer aktiv igen cx Iallafall, sedan sist har jag skaffat mig en AC som har hjälpt jättemycket i min varma lilla lägenhet, så nu kan jag och Cosmo kunnat överleva sommaren! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards