SAGiE

Alla inlägg under augusti 2017

Av Saga - 17 augusti 2017 10:55

Helluuh, är hemma från Stockholm nu och det har varit så underbart!

Tänkte mest berätta om konserten osv i detta inlägget dock men allt har varit bättre än jag väntade mig!

Såå, alla band var så himla bra och mysiga och jag har verkligen saknat dem!
Hann inte träffa Kerbera dock för jag fick en panikattack i kön och gick ur 2 minuter och sen hade dem åkt efter det.
Seike däremot petade ju mig i pannan under konserten så jag fick en svart fläck där xD
Meeen, träffade ju Crestillion och Bataar och det var jättekul!
Petri och Lilo var så gulliga och blev så glad av dem \^-^/
Sen när jag skulle vänta på att ta en bild med Bataar fick jag prata lite extra med Simon eftersom han satt närmst mig och så fick jag en tidig kram cx
Endigo kände igen mig och sa något i stil med "Åh det var ju du som gjorde sminkvideon där du sminkar dig som mig, den var asnice, keep it up!"
Så det var jättekul ^^
Fick krama hela bataar lite extra för dem är så mysiga cx

Träffade även Yoru och han fick massor med kramar för dem vi missade eftersom han inte var på fairycon eller Sweden rock för han är en av de mysigaste varelserna jag vet!
Tänkte köpt något till honom på NärCon eftersom han mått dåligt och varit sjuk massor men hann aldrig tyvärr ;-;

Träffade även Maya och Kitcha och det var jättekul! Har saknat Kitcha och velat träffa Maya såå länge för har alltid tyckt hon varit så himla gullig!
Så jättekul att få träffas!
Fick nya vänner där också \^-^/

På kvällen efter konserten så hade vi bestämt med Liam att vi skulle ses en stund och han hade med Arvid så vi stod och pratade i en timme innan Liam Arvid och Jasmine behövde gå, men jättekul att träffa dem igen! Har saknat båda så himla mycket efter fairycon ;-;

Men ja, detta har varit så underbart och jag är så glad att jag åkte dit <3




Av Saga - 14 augusti 2017 07:28

Helluuh, om några timmar ska jag till Stockholm och jag är jättetaggad! ^^
Har precis sminkat mig och ska snart byta om osv!
Ska snart försöka få upp David, han fick sova längre än mig eftersom han inte direkt behöver evigheter på sig att sminka sig eller något sånt cx

Vi ska gå runt i Stockholm en stund idag innan vi åker till hans moster där vi ska bo under tiden vi är där, dock får vi bära runt på våra väskor så hoppas det inte blir för tungt och jobbigt, annars får vi se efter något ställe där man kan låsa in dem.

Har en aning ångest inför bussen men får hoppas det går bra ändå.
Jag har gjort så himla mycket som jag har svårt för denna sommaren (buss, tåg, lära känna människor, prata osv)
Känner att jag fått mycket sånt gjort iallafall även om typ buss och tåg speciellt är väldigt svårt för mig.
Hade velat ta flyger till Stockholm men David vägrar xD

Av Saga - 11 augusti 2017 23:58

Helluuh, har inte orkat göra någonting senaste dagarna, verkligen allt har gått fel och det är väldigt jobbigt för tillfället...
Kommer inte gå in i detalj på vad som har hänt men det är massor som händer just nu och har därför knappt någon ork.

MEN FÖR ATT VARA LITE POSITIV
På tisdag är det ju kerbera, crestillion och bataars spelning och jag är sååå taggad!
Behöver detta just nu, inför skolstarten och efter allt kaos i huvudet osv. just nu!
Det blir andra gången jag är i Stockholm och det ska bli jättekul!
Så är taggad på det iallafall \^-^/

Av Saga - 8 augusti 2017 21:50

Helluuh, om exakt en vecka är jag i Stockholm för konserten med Kerbera, Crestillion och Bataar!
Är så taggad men har inte hunnit fixa med vandrarhem eller resan än för vet inte hur många vi blir.
Kommer iallafall träffa en hel del människor när jag ändå är där, ska möta upp Jasmine någonstans när hon är framme, sen ska jag träffa Kim för första gången på konserten och ska kaaanske träffa några andra personer som betyder väldigt mycket för mig men inget är säkert än!

Har inte sminkat mig sedan i fredags meeen eftersom jag inte längre har ögoninflammation ska jag förmodligen det imorgon i hopp om att jag ska få ork och motivation till det!
Måste plugga jättemycket inför prov jag ska göra sååå måste lägga väldigt mycket tid på det.
Så hela dagen har jag pluggat med pauser då jag skrivit på en låt, kollat youtubevideos och lite sånt.

Har jättemycket ångest inför skolan för att:
1. Jag är inte redo att börja igen för jag mår inte tillräckligt bra
2. Vi kommer ha väldigt långa dagar och jag har knappt orkat de korta dagarna vi hade innan...
3. Jag ligger efter jättemycket i typ allt
4. Vi ska ha nya ämnen som blir väldigt mycket för mig + att jag kanske måste gå på extralektioner i ämnena jag skjutit upp...

Aja, får göra mitt bästa...

Av Saga - 6 augusti 2017 23:10

Helluuh, i fredags åkte jag till Medina och vi gick på stan med Sanna en stund, sen så åkte vi och köpte pizza och sedan tillbaka hem till Medina och spelade massor.
Vi spelade skräckspel som T.ex Outlast, silent hills och spookys house of jumpscares, vi spelade även tekken 5 och några spel jag glömt vad dem heter xD

Men det var superkul! Det slutade med att vi upptäckte att klockan var 6 på morgonen och vi valde att sova några timmar, jag steg upp igen vid 11 och medina sov till 14:30 cx

Vi testade även mina honey butter chips och det var inget för oss!
Det smakade så himla mycket smör och ingen av oss gillar smör speciellt mycket, så en stor besvikelse.
Är glad att vi testade iallafall!
Snälla 707 jag hoppas du inte är besviken över oss xD

Av Saga - 2 augusti 2017 21:03

Helluuh, denna dagen har mest varit kaos, ska inte gå in för mycket på det men det har hänt väldigt mycket idag och ingen i familjen har mått bra.
Men jag har gjort lite bra saker iallafall!
Har övningskört och det gick jättebra? Tror det var bästa gången hittills för jag höll inte på att köra ihjäl oss en enda gång xD
Lagade även mat och handlade!
Har försökt att hålla ihop familjen och hjälpa till med allt jag kan just nu.

Har samtidigt varit så trött hela dagen, förmodligen är det fortfarande trötthet efter konventet även om det var typ 3 dagar sedan.

Ska träffa Medina denna veckan så vi ska smaka honey butter chips (för dem har äntligen kommit och jag är sååå taggad), dricka hallonsoda och dr pepper och spela skräckspel!
Ska bli jättekul! Inte träffat henne så mycket sista tiden eftersom jag varit så stressad!

Av Saga - 1 augusti 2017 15:24

Helluuh, jag är ju hemma från Närcon nu och jag hade verkligen ett underbart konvent!
Tänkte berätta lite hur det varit för mig!

Onsdagen: Jag tog tåget till Linköping med David och där började det gå fel för mig.
Tågplatserna var inte som vi förväntade oss så vi som trodde att det skulle vara platser mittemot varandra vid ett 4:a bord skulle inte ens sitta bredvid varandra för vi hade bara vanliga jättetrånga platser.
Det slutade med att vi iallafall fick byta plats och sitta bredvid varandra och sen sov jag nästan hela biten.
När vi var framme skulle vi gå eftersom vi inte kunde med bussen (och för min socialfobi) men det visade sig att det skulle ta en timme och efter kanske 10 minuter gick hjulet på min resväska sönder då platsen hade smält.
Så David hjälpte mig bära men vi fick ta pauser typ var 5:e minut och vi gav tillslut upp.
Efter några panikattacker så ringde jag mamma och hon bad oss boka en taxi så vi gjorde det och lyckades ta oss till konventet.
Vi packade upp våra saker och gick runt lite på konventet. Ingen av oss orkade göra så mycket då vi var helt slut och jag ville bara lägga mig ner typ cx
Så vi gick till sovsalen för att vila fram till jag skulle på mystic messenger meet up.
David stannade i sovsalen och jag gick dit med Eshi, det var jättekul men jag fick panik då jag tappade bort henne så jag gick tillbaka till sovsalen då resväskan hade gått sönder ännu mer, men denna gången var det låset som slutade fungera.
Vi gick för att äta och kolla lite med vad som fanns på konventet då, och senare följde jag med Eshi för att gå på rave då jag var nyfiken, men det slutade med att j jag gick tillbaka innan det började för jag var så trött cx
Sen gick jag och lade mig efter att ha laddat min mobil någon timme!

Torsdagen: Jag vaknade senare en jag egentligen borde gjort då jag skulle möta upp Elin och Midnight, så jag blev ganska sen!
Men efter jag väl mött upp dem så gick vi till försäljningen och jag köpte mina första saker!
Köpte 1 L Plushy och en Grell Plushy + en till liten L sakimojs cx
Vi kollade efter yaoi för jag tänkte köpa till Medina och Jannika cx Men jag glömde och allt som fanns kvar på söndagen tyckte jag inte var värt priset.
Sen satt vi och drack bubble tea medan vi laddade mobilerna.
Lite senare hittade vi även Sebastian (Mintyfrills) och Bakasoseji (Simon) och båda var superfina och vi blev så glada av det \^-^/
Efter det var det dags för invigningen och den var jätterolig att gå på!
Vi gick till fotostudion och tog lite bilder och bara hade det jättekul!
Missade dock chansen att träffa Kenny då vilket var jättesynd men kunde inte riktigt gå ifrån och lämna mina vänner!
Vi såg inte så mycket av David för han försvann hela tiden till försäljningen xD
David och jag gick till Reika och Isis Q&A och Isis konsert!
Jättekul att få se båda och Isis var jätteduktig, så synd att hon kände sig sjuk och det krånglade lite med backtracket bara!?På kvällen upptäckte jag att mitt vänstra öga var jätterött men jag förstod aldrig varför men jag tog ut mina linser.
Jag kände mig så himla obekväm att gå runt på konventet utan mina linser och jag var jättetrött så vi stannade inte jättelänge.
Kanske en timme efter jag upptäckte det så började jag se en aning suddigt så jag gick och lade mig.

Lördagen: När jag vaknade kände jag mig jättesjuk och först vid 13/14:00 lyckades jag ta mig till konventet.
Jag fick en kram av moroten och mådde direkt bättre xD
Nej men det tog väldigt lång tid innan jag kunde äta frukost osv för jag orkade inte någonting.
Tillslut köpte jag bubble tea så drack vi det och bara tog det lugnt.
Jag träffade även Angelina efter att ha letat typ hela konventet cx Men det var jättekul \^-^/
Senare under dagen gick vi på bröllopet och det var jättefint!
Nästan direkt efter träffade vi Luka igen och tog fler bilder ihop, kramades och pratade lite.
Blir så glad av att träffa honom för har följt honom sedan typ 2013 eller något!
Han är så fin <3
Vi sjöng lite mer karaoke och träffade personen som cosplayade Ichigo, fast som istället cosplayade Kisshu så vi fangirlade lite för mycket för det var min första animecrush och fortfarande en av mina största någonsin cx
Mitt öga blev aldrig bättre så vi gick till sjukstugan och dem sköljde mitt öga med saltlösning!
Vi sjöng även lite mer karaoke cx

Söndagen: Sista dagen vaknade vi runt 8, fixade iordning oss och packade ihop för eftersom sovsalen stängde vid 10.
Sen gick vi runt lite på konventet, pratade, kramades och tog vara på sista tiden.
Det blev ganska jobbigt att säga hejdå till alla man träffade där men nästa år ses vi igen!
Sen tog vi en taxi, köpte något att dricka på hemvägen och tog tåget hem.
Avslutade dagen med att prata med Jasmine och sen somnade jag!


Men jag har haft ett helt underbart konvent och är så taggad inför nästa år!
Tack alla som gjorde detta till ett så underbart konvent! <3

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards