SAGiE

Alla inlägg den 23 april 2017

Av Saga - 23 april 2017 21:50

Helluuh, tänkte skriva ett inlägg om hur fairycon var i år. I vanliga fall lägger jag ju ihop allt men tänkte att jag delar upp det i dagarna denna gången!
Kan iallafall säga att jag hade en helt underbar helg!

Dag 1:
Det kändes en aning segt, det var knappt några där och det var inte riktigt lika kul som vanligt.
Sjöng några låtar på karaoken, hoppade lite i hoppborgen och köpte något i försäljningen, och det var typ det jag gjorde då!

Hanna som var med åkte hem trots att hon hade helhelgsbiljett eftersom att det inte var vad hon väntade sig.
Jag hade min kagomecosplay på mig och fick massor med komplimanger!
Sen fick jag lära känna en hel del nya människor (vilket var dem i samma sovsal typ och några fler cx)

Fick en stund när jag började må dåligt, så jag lämnade de andra och gick till ett ställe där jag kunde vara ensam en stund, men jag behövde egentligen mest ha en kram.

I slutändan blev det lite roligare (menar inte att dagen var tråkig, bara inte lika kul som vanligt)
Vi åt på Max och jag som hade lämnat mina skor i sovsalen (för att istället få ännu mer ont i fötterna) fick tillslut låna av Evelina.
Vi gick och lade oss vid typ 01:30 eller något och då var jag helt slut i fötterna.

Dag 2:
Dagen var bättre nästan direkt!
Vi var taggade på deadlocked och hade så mycket positiv energi!
Vi träffade på bandet på konventet lite snabbt innan vi skulle äta/köpa lite saker.
Vi kramades och pratade lite och jag blev skakig i hela kroppen (vilket jag fortfarande är)
Det var kul att få prata lite med dem och äntligen träffa alla!
Dem är så mysiga och man blir så glad av dem!

David och jag gick även och kollade på psykakutens Q&A och det var roligt så jag ångrar det inte!

Som vanligt sjöng vi karaoke, handlade lite och lite sånt.
Tillslut blev det dags för att fixa iordning sig inför konserten och i slutändan stressade jag mest för att hinna i tid.
Jag gjorde även mitt bästa för att försöka få fler till konserten.

Och nu till det bästa!
Deadlocked...
Det var en av de bästa konserterna jag någonsin varit på och jag kände mig så levande.
Alla låtar var grymma och det var bättre än jag väntat mig!
Jag fick även en trumpinne vilket gjorde mig superlycklig!

Sen blev det meet and greet.
Det var kul och intressant under tiden man fick ställa frågor och sånt, och sen fick vi ju ta bilder med bandet och Izzy började äta på mitt hår xD
Vi kramades massor och alla var så mysiga!

Köpte en tröja, ett armband, en sticker och en poster!
Fick smått prata med dem medan dem signerade allt och Izzy började även tugga på min trumpinne xD
Efteråt följde vi bandet till deras bil och sa hejdå med massor av kramar.
Dock så följde Liam och Arvid med oss och åt midnattspizza.

Vid ca. 03:00 eller något så fick vi även säga hejdå till dem och sen gick vi tillbaka till konventet en stund innan vi gick och lade oss (vid ca. 04:00)

Dag 3:
Vi letade efter Deadlocked men tyvärr kunde dem inte komma till konventet idag.
Vi var dock fortfarande lyckliga och spenderade den sista tiden med karaoke, ta bilder och förbereda inför att åka hem.

Vi gick på avslutningen och sedan var det mest att hämta sakerna och vara redo att åka.
Tillslut fick vi säga hejdå och jag saknar alla redan!
Tack vare lördagen så har detta varit en av de bästa sakerna som har hänt mig.
Har varit så lycklig!
Tack till alla jag träffat där <3

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards