SAGiE

Alla inlägg under oktober 2016

Av Saga - 19 oktober 2016 20:35

Helluuh, förra veckan köpte jag boken "Harry Potter and the cursed child" eller "Harry Potter och det fördömda barnet" som den heter på svenska.
Jag tänkte dela med mig lite av vad jag tyckte!

Eftersom J.K Rowling hade avslutat sista boken så som hon gjorde så gick det att göra denna boken jättebra!

Jag är jättenöjd även om vissa saker var lite "konstigt" och förvirrande.
Speciellt delarna med tidsresandet blev ganska ologiskt på vissa ställen.
Men det är nog det enda jag kan klaga på.

Boken var helt underbar och det var kul att få lära känna nya karaktärer.
Dem nya karaktärerna var så annorlunda mot vad jag hade trott men jag älskade dem!

För er som inte läst boken redan så rekommenderar jag den
verkligen! \^-^/

Av Saga - 18 oktober 2016 19:48

Helluuh! Beställde nyligen en kagomecosplay som kom idag så var jätteglad \^-^/
Den måste strykas men det var rätt storlek (tröjan var lite stor men det fungerade ändå)
Så imorgon ska jag klippa lugg tänkte jag och så färgar jag utväxten i helgen ^^
Är så taggad! Har velat cosplaya kagome i flera år c:

Sen ska jag försöka fixa i min stuga i helgen!
Ska snart köpa en garderob också och sen börjar jag bli klar med den ^^

Av Saga - 15 oktober 2016 22:31

Helluuh, igår var jag på Echo och kollade på halloweensaker osv och såg att dem fått in lite från makeup revolution.
Ögonskuggorna hade typ inget pigment men däremot den här rouge-paletten.
Den var då fiiiin \^-^/

Tog lite från en av färgerna och den var jättefin och jag ser verkligen fram emot att
använda den mer!

Av Saga - 13 oktober 2016 23:03

Helluuh, på lördag är det gymnasiemässa och jag ska spela och kan inte ens låtarna riktigt?
Men hoppas det går bra ändå...
Förhoppningvis träffar jag några vänner där cx

Jag var och handlade lite idag för letade efter varma kläder för har typ inga xD
Men fick med mig det och liiite andra saker cx
Inte helt omöjligt att det kommer upp lite bilder imorgon x)

Av Saga - 12 oktober 2016 16:11

Helluuh, idag hade Erik grönvall föreläsning på min skola och den var väldigt intressant!
Den handlade mycket om företag osv. och mycket som var bra att veta!

Jag visste att det skulle vara föreläsning idag men inte något mer.
Blev så chockad när han var där haha ^^

Förra året spelade H.E.A.T på sweden rock och jag skulle sett dem men missade det av flera anledningar.
Men nu har jag fått se honom live iallafall c:
Jag tog även en bild med honom så var jätteglad ^^

Av Saga - 11 oktober 2016 22:12

Helluuh, bestämde mig för att filma en video igår och tog tag i det idag, började redigera men sen försvann all min motivation...
Så jag får nog fortsätta imorgon...
Och då tänkte jag börja filma en annan video ju ;-;

Aja, vi får se hur det går med det!
Jag har iallafall fört över alla mina konsertvideos i datorn nu så jag har dem sparade ^^

Av Saga - 10 oktober 2016 22:57

Helluuh, tänkte visa mina läppstift från Nyx i flytande form (nyx liquid suede cream lipsticks)
Jag har 3 och älskar dem jättemycket!
Tog bilder med dem men var lite slarvig och hade dessutom dåligt ljus men aja cx
Iallafall, kan verkligen rekommendera dem!

Om man äter eller dricker under dagen så håller det jättebra och även om man äter/dricker så ser det fortfarande bra ut!
Men brukar bättra på det lite smått ändå!

Mina favoriter utav de 3 jag har är det röda och mörklila.
Men älskar alla 3 och dem är så fina ^^
Det mörklila kan se lite blått ut men blir väldigt lila på läpparna!

Läppstiften kostar ca. 99 kr och jag tycker verkligen dem är värda priset!

Av Saga - 9 oktober 2016 21:07

Helluuh, har varit oroligt dålig på att skriva här sista tiden för har inte mått så bra...
Det känns som att typ allt har gått fel för mig och allt varit kaos i mitt huvud.
Senaste dagarna har jag knappt brytt mig om annat än mystic messenger xD
Har verkligen blivit beroende av det!

Jag skulle filmat en halloweensminkning igår men hade glömt både mitt smink och min kamera så ska försöka göra det i veckan istället!

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards