SAGiE

Alla inlägg under augusti 2016

Av Saga - 23 augusti 2016 21:56

Helluuh, det här med skolan känns redan bättre!
Klassen verkar trevlig och jag är inte ensam även om jag trodde jag skulle vara det!
Har dessutom fått en hel del komplimanger för min peruk ^^

Tanken på att jag får gå musik på gymnasiet för mig lycklig, jag hade tänkt bli frisör eller stylist
först men efter ett tag kände jag att jag hellre valde mitt livs största intresse.
Musiken!

Fick även åka med min taxi för första gången idag!
Först visste jag inte vilken jag skulle åka med och fick panik för jag inte vågade fråga.
Men han kom och frågade om jag var saga så det gick bra cx
Han körde fel flera gånger men jag kom fram tillslut cx
Så den delen känns också bättre nu!

Av Saga - 22 augusti 2016 19:31

Helluuh! Idag började jag gymnasiet och var så nervös att jag nästan spydde.
Men det gick bra! Jag vågade inte börja prata med någon själv men en tjej i min
klass pratade lite med mig vid lunchen!
Jag hoppas jag kommer fortsätta trivas där!
Det kan iallafall inte bli sämre än min förra skola, där mådde jag konstant skit.

Jag fick träffa jannika igen efter evigheter och jag har saknat henne! Vi träffades ingenting på lovet så är så glad att vi
går i samma skola!

Av Saga - 21 augusti 2016 10:50

Från att jag hade en underbar dag igår till att jag grät resten av kvällen.
Vår hamster Zlatan dog igår...
Hon var inte riktigt som en hamster, men hon var helt underbar och hade alltid massor med energi.
Kommer sakna henne men hon hade knappt någon ork sista veckorna hon levde så nu fick hon iallafall somna in.

R.I.P älskade lilla Zlatan <3

Men idag ska jag till Alicia för att sova där då skolan börjar imorgon.
Jag är jättenervös men hoppas det går bra!
Egentligen skulle Evelina och vicc komma hit idag men det blev ändrat för jag hade för mycket att göra + inte mår så bra.

Av Saga - 20 augusti 2016 21:43

Helluuh! Tänkte även idag lägga upp "dagens sminkning"
Bytte dock linser till mina svarta efter halva dagen då det passade bättre till sminkningen.

Linser: Cirkelinser.net
Lösögonfransar: Ebay

Av Saga - 20 augusti 2016 13:13

Helluuh, jag har fixat typ halva rummet nu och ska köpa hem lite saker
på Ikea idag!
Jag behöver t.ex lampor då belysningen inte är speciellt bra.
Men jag är taggad inför hur det blir när det är klart ^^

Sen får jag ju träffa Alicia imorgon vilket jag ser fram emot!
Äntligen kommer vi gå på samma skola igen, vi träffas ju nästan aldrig längre!

Jag har smått huvudvärk men förhoppningsvis går den över.
För jag vill fixa så mycket jag kan i rummet nu!

Av Saga - 19 augusti 2016 14:36

Helluuh, vi tog en matpaus på Max efter mötet med skolan.
Det känns lite bättre nu och jag hoppas det kommer gå bra på måndag!
Nu har jag ju träffat min mentor också!
Jag fick även veta hur jag hittar till vilorum till när jag får mina panikattacker och behöver komma bort!

Vi har tagit hit mina saker nu och flyttat på ena våningsängen i lillstugan.
Senare ska vi börja möblera och sen ska jag packa upp mina saker!

Jag hade tänkt gå en runda med hunden och jaga Pokémons idag men tyvärr kan jag knappt gå för mitt knä gör så extremt ont.
Har haft problem senaste 3 dagarna med det men hoppas det går över!

Av Saga - 19 augusti 2016 09:37

Helluuh, jag är väldigt trött så har gjort min "snabbsminkning" jag gör när jag antingen inte har så mycket tid eller bara inte orkar ha min vanliga sminkning cx

Idag ska jag till min nya skola för att ställa lite frågor osv.
Det känns bra att jag får ett sånt tillfälle till nu!
Jag har lite jag behöver veta!

Dessutom flyttar jag idag ju! Men jag ser fram emot att fixa i rummet!
Vi får se hur mycket jag hinner idag!

Av Saga - 18 augusti 2016 16:29

Helluuh, imorgon flyttar jag till Öland så idag ska jag kolla så jag packat allt och förbereda inför skolstarten.
Det känns så skumt då jag bott här hela mitt liv!

Jag har även fått veta säkert nu att jag får egen skolskjuts så jag slipper få ångest på den vanliga bussen.
Så det känns bra iallafall!

Jag har med min vattenkokare så jag kan göra te på mitt rum!
Det lär underlätta en hel del cx
Men jag lär få lämna någon tekopp här!
Jag har redan liiite för mycket saker med mig!

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards