SAGiE

Alla inlägg den 8 juni 2016

Av Saga - 8 juni 2016 18:36

Helluuh, idag tänkte jag prata lite om kroppsideal och kroppskomplex osv.
Min vikt har gått fram och tillbaka under åren och jag har aldrig riktigt
trivts med min kropp.
Jag har alltid jämfört mig själv med andra men jag kan inte ens se hur jag själv ser ut i spegeln.
Ju mer jag går ner i vikt ju mer känns det som jag går upp istället och
när jag går upp i vikt mår jag dåligt över att inte kunna ha
samma kläder längre osv.

Jag vet att jag inte är tjock men inte heller jättesmal.
Just nu kan jag gå ner några kilo men för några år sedan kunde jag inte
det då jag var väldigt smal.
Eftersom jag mådde så dåligt över min kropp började jag svälta mig själv men jag mådde
bara sämre med tiden då jag trodde jag gick upp i vikt istället.
Allt började med att jag blev mobbad för jag var lite "rund" och jag blev ofta kallad fetto osv.
Samtidigt kollade jag på alla andra som var då smala och fick mig själv
att känna mig jätteful.

Jag tycker inte om min kropp nu heller men jag har lärt mig att lita på vad andra säger.
Och egentligen, jag går inte runt och dömer folk för deras vikt?
Alla är fina precis som dem är!
Det finns ju idioterna som hoppar på folk som är lite större eller smalare och det är
verkligen inte okej!

Personligen vill jag inte att man pratar om min kropp alls då jag egentligen
mår dåligt över den.
Men jag ska försöka fortsätta att stå upp för den jag är
och hur jag ser ut.
Jag har slutat att väga mig då vågen bara förstör för mig ännu mer.

Du är fin precis som du är, glöm aldrig det <3

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards