SAGiE

Alla inlägg den 4 januari 2016

Av Saga - 4 januari 2016 18:25

Helluuh, som jag tidigare har nämt så vill jag börja cosplaya och satte därför ihop
ett collage med de karaktärerna jag vill cosplaya i första hand.

Vilket är:
Nana Osaki från Nana
Sebastian från black butler
Kagome och Kikyo från inuyasha
L från Death note
Nyu från elfen lied
Misa från Death note

Av Saga - 4 januari 2016 15:34

Helluuh, jag vill bara skriva ett inlägg om den här boken för
den är så himla bra!


Den heter Mellody Looh födelsemärket och handlar om Erika som har ett märke
på sin hals i form av en tiger som rör på sig, växer och förändras.

En dag kommer en tjej hem till henne när hon sover men
försvinner lika snabbt men Erika kan inte sluta tänka
på tjejens blodröda ögon.
Hon träffar den här tjejen igen och får veta att det är hennes
syster som heter Rose och att dem kommer från en annan planet.
Hon hade förlorat sitt minne för länge sedan men det skulle sakta komma tillbaka.
Sen tar hon med henne till sin värld
i en helt annan galax.


Erika som får veta att hon egentligen heter Mellody får sakta
tillbaka sina minnen från innan hon kom till jorden.
Från tiden där hon ville välja den mörka sidan...
Mellody kämpar för att välja mellan den mörka och
den ljusa sidan och trots att hon vill tillhöra den ljusa så finns det en
mörk sida inom henne som bara vill bryta ut...


Det här är en av mina favoritböcker och jag älskar den verkligen!
Jag levde mig verkligen in i den och kände mig
som Mellody, och uppföljaren har nyligen
släppts så den ska jag beställa!

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards