SAGiE

Alla inlägg under september 2015

Av Saga - 11 september 2015 18:51

Idag under min sista lektion så hade vi som satt kvar i klassrummet en konversation om alla flyktingarna som kommit på sista tiden.
Jag insåg direkt att jag har väldigt annorlunda åsikter till skillnad från
dem andra.

Dem pratade om att det är så mycket mord och våldtäkter nuförtiden att man inte vågar gå utanför dörren, och det kan jag hålla med om!
MEN dem skyllde allt på utlänningarna/flyktingarna.

"Alla är likadana, dem borde skickas ut ur Sverige direkt! Hade jag fått rösta skulle jag rösta på Sverigedemokraterna för det är dem enda som fattar"

Men det är verkligen inte sant!

Jag vet att många av dem här sakerna som har hänt på sista tiden har begåtts
av utlänningar men det här är bara sjukt.
Det finns utlänningar som är idioter, det finns svenskar som
är idioter men vi är alla människor!

Jag har inget emot dem om dem sköter sig och respekterar våra lagar!
Och dem som inte gör det avskyr jag lika mycket som svenska
mördare och våldtäktsmän osv.

Alla utlänningar är inte likadana, så sluta ha massor med fördomar bara för vilket land folk kommer ifrån eller vilken hudfärg dem har.
Det är precis som med att jag klär och sminkar mig annorlunda!
Sluta gå på sånt!

För ett halvår sedan så var jag ute och gick med hundarna och då stannade en bil vid mig och vevade ner rutan.
I bilen satt det ett stort gäng med utländska killar (i bilen fanns det 5 säten men folk satt vi varandras knän och det var kanske 8-10 personer där inne)
Dem log läskigt mot mig och sa något på något annat språk.
Sen släppte dem ut en schäfer på mina hundar och sa "varsågod"
Dock så gjorde den som tur var ingenting.
Sen så tog den ena tag i min arm och försökte dra in mig i bilen.
Då kom min mormor i en bil framför och mina bröder cyklandes.
När dem såg dem så släppte dem mig, tog in hunden och körde iväg så fort som möjligt.
Hade inte mormor och mina bröder kommit kanske jag inte skulle varit här idag, för vem vet vad dem hade tänkt göra med mig...

Men trots att detta har hänt så är jag inte rädd när jag ser en utländsk människa någonstans.
För jag vet att alla inte är likadana.
Jag vet att de flesta kan vara jättetrevliga!
Och om jag som varit med om detta kan hålla mig lugn så tycker jag att folk ska sluta tro att alla är likadana.
Bara för många är idioter betyder det inte att alla är det.

Mänskligheten är korkad, vi lever i en värld full med idioter.
Jag önskar att idioterna bara kunde försvinna.
Men det kanske är lättare om folk slutar ha så mycket fördomar...

Det var det jag ville få sagt.
Skriv inte massor med hat nu bara.

Av Saga - 10 september 2015 15:07

Helluuuh, jag lyckades bli sjuk under natten, eller har jag bara ätit något jag inte tål.
I vilket fall som helst stannade jag hemma idag!
Men imorgon har jag prov så kommer till skolan hur jag än mår, förhoppningsvis mår jag bättre iallafall!
Jag har pluggat en hel del idag och hoppas att jag klarar provet även om jag inte mår bra, för jag vet att jag kan allt egentligen!

Igår laddade jag upp en Lisebergs vlogg från helgen så ni får gärna kolla den på min youtubekanal (SAGiE Chan)

Jag har March på lördag och drillträning på söndag så hoppas verkligen jag hinner bli frisk till det!
Träningen är dessutom jätteviktig....

Men nu ska jag plugga vidare, planera och kanske göra en frappe för att hålla igång mig själv!

Såhär såg jag ut igår ^^

Av Saga - 9 september 2015 18:44

Helluuuh, har varit jättetrött nästan hela dagen men fick lite energi nu så har pluggat inför provet på fredag och jag ska se om jag får redigera min Lisberg vlogg!
Eller ja, filmade lite på fredagen också så det är egentligen en
helhelgs vlogg xD

Jag påbörjade ännu en ny låt idag och jag tror att jag kommer att visa er den andra jag nämnt.
Den kommer förmodligen upp på youtube snart och den heter iallafall "I'll stay forever"
Kan säga lite redan nu att den innehåller lite om hur jag mår och känner mig hela tiden, hur folk stänger ut mig och hur jag fortsätter kämpa...

Men jag ska inte gå in mer på det nu!
Jag ska fortsätta plugga och se om jag få låna Melvins dator nu!
Vi hörs imorgon!

Linnéa gjorde en vacker smiley på min arm som jag tyckte kunde få vara med här :')

Av Saga - 8 september 2015 05:53

Förlåt för jag inte gjorde något inlägg igår! Jag gick och la mig så fort jag kom hem från skolan, vaknade senare på kvällen och gick till toan och började spy.
Sen fick jag ligga ner på golvet i 2 timmar innan jag kunde gå därifrån utan att spy igen.
Evelina och Jannika var sjuka igår så jag var ganska ensam igår.

Men bara för att Evelina är frisk idag ska jag till skolan idag!
Mår fortfarande inte helt bra, men tror jag klarar dagen!

Ikväll tänkte jag kanske spela upp resten av min nya låt för mina föräldrar så
dem får höra mer än bara refrängen. Mamma sa att
refrängen iallafall var jättebra!

Vi får se om jag klarar skoldagen, tog ca. en timmes sovmorgon nu (då jag i vanliga fall stiger upp vid 5)
Och snart ska jag fixa iordning mig.

Av Saga - 6 september 2015 22:07

Helluuh, jag kom nyss hem från Liseberg och Gud vad kul jag har haft det!
Helix var roligare än vad jag mindes och vi åkte jättemycket roliga saker!
Vi åt thaimat, glass, sockervadd och massor med gott och min helg har varit grym!

Vandrarhemmet vi sov på var mysigt, och jag har kunnat prata med alla trots att jag är så blyg!
Jag vill bara göra om allt igen!

Sen fick jag träffa min faster och hennes nya flickvän (det är första gången jag träffade hennes flickvän och hon var jättetrevlig)
Dem hade precis varit på spökhotellet gasten (vilket vi hade varit lite innan)
Evelina började typ gråta och kramade mig så jag inte kunde andas när man skulle hålla varandra axlarna xD
Men det var kul ändå!

Jag älskar verkligen Liseberg, jag önskar man kunde vara där jätteofta!
Om jag åker dit nästa sommar hoppas jag att jag kan ta med Evelina för det var jättekul nu!

Detta var vad jag åt båda dagarna!
Det var jättegott!

Här är en gruppbild med dem jag var där med! ^^

Av Saga - 5 september 2015 08:47

 


Helluuuh, nu är vi påväg till Liseberg och vi ska försöka att vlogga så mycket som möjligt under dagen.

Uppdaterar nog ikväll om hur dagen varit!


Av Saga - 4 september 2015 18:11

Helluuh, idag ska jag sova hos Evelina och vi filmade nyss en Bean Boozled challenge tillsammans med Timmy.
Den däremot blev ganska mörk men den finns på min youtubekanal nu!
Imorgon filmar vi en del 2 utomhus innan vi åker till Liseberg så det är bättre ljus!

Vi får se hur uppdateringen blir i helgen men ska försöka vara så aktiv som möjligt!
Imorgon och söndag ska vi försöka vlogga också!
Vi får se hur det går xD

Snart ska vi sjunga på Eves pappas kontor, men vi hörs förmodligen imorgon!

Av Saga - 3 september 2015 09:54

Helluh, om typ 10 minuter är det skolfoto så vi har precis fixat iordning oss.
Ångrar att jag inte valde att gå i Pastel goth men aja, sånt är livet!

Vi ska äta nudlar och dricka te sen när det är lunch eftersom skolmaten inte skulle vara så god, så jag har med mig vattenkokare och tepåsar, tekoppar och socker!

När jag kommer hem måste jag packa inför helgen med Evelina, skippar dock peruken så den inte trillar av när jag åker något!
Min väska kommer nog inte få plats i skåpet imorgon så får lägga den i lärarrummet.

Men vi hörs kanske senare ^^

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards