SAGiE

Alla inlägg under juni 2015

Av Saga - 21 juni 2015 23:16

Helluuuuh, jag har gått runt och sjungt halva dagen och jag känner mig sugen på att spela in en cover!
Det finns ett par låtar jag funderar på men jag vill inte ta alla.

Kan ni hjälpa mig välja?
Här är dem jag funderat på:

Kerbera: Ghost town, Lipstick Tonic, come back, deathbed
Seremedy: Shivering, siren (falling down)
Endigo: Promised land

Imorgon blir det storstädning och planera hur jag ska ändra om i mitt rum ^^
Jag vill ha lite "creepy cute" tema ^^


Av Saga - 19 juni 2015 15:04

Här kommer 3 av bilderna från min morfars bröllop!
Känner mig ganska nöjd med dem c:
Idag är det ju midsommar och jag skulle ha firat med jannika men jag lyckades bli sjuk :c
Så nu sitter jag i soffan med en hund i knät och mår dåligt istället...

Allting skulle varit jättekul om jag bara inte hade blivit sjuk!
Men ja, nu är det som det är...

Av Saga - 18 juni 2015 18:41

Idag tänkte jag göra en review på mina nya linser från cirkellinser.net!

Utseende: 4,5/5

Dem är extremt fina och kan både se väldigt naturliga ut eller ge en sagolik effekt.
Dem hade däremot kunnat vara liiiite mörkare blå.
Annars så är dem helt underbara!

Bekvämlighet: 4/5

Dem är väldigt bekväma MEN efter ca. 5 timmar kan mina ögon kännas väldigt torra medan mina andra linser börjar lämnas torra efter minst 8 timmar.

Förstoring: 3,5/5

Dem förstorar ju ögonen och så MEN virvlarna runt om gör så att det inte förstoras till Max.
Det är ju egentligen de största linserna jag har (22,8 diameter tror jag) men
dem ger ungefär lika mycket förstoring som
mina 17,8 diameters linser.


Slutsats: Jag älskar de här linserna för dem är jättefina och passar
perfekt till sommaren.
Dem kommer användas VÄLDIGT mycket!


Av Saga - 17 juni 2015 20:09

Helluh! Idag så gifte sig min morfar och jag är jätteglad för hans skull!
Det var första gången jag träffade hans fru och hon var jättetrevlig ^^
Hon kunde inte svenska så jag fick prata engelska med henne (så jag fick lite övning)
Jag skulle redigera videos och sånt idag men allt bara stängdes
ner och nu är jag väldigt irriterad.

Jag har suttit och försökt i 2 och en halv timme utan att det
funkar!
Just nu skulle jag kunna slå sönder något så irriterad som jag är!

Jag ska testa att göra allt i min brors dator istället.
Vi får hoppas att det funkar iallafall!

Jag hade iallafall min lolitaklänning och mina blå linser på bröllopet ^^
Det fick bli jag som var fotograf till dem och jag fick några jättefina bilder!

Om jag bara hade lyckats få in dem i datorn nu så skulle ni fått se dem!

Så fort jag fått igång allt så ska jag lägga upp lite bilder här!

Av Saga - 16 juni 2015 23:37

Helluh, imorgon är det bröllop och jag har ingen aning
om vad jag ska ha på mig :c
Jag är jättetrött så jag ska stiga upp extra tidigt imorgon för att välja kläder.
Jag får ladda kameran nu eftersom det är jag som
ska fota dem imorgon.

Sen ska jag föra över det till mammas dator och då kan jag passa på med
att redigera min lolita transformation ^^

Om jag orkar skriva det så kommer det även en review imorgon (på mina nya linser)

Denna bilden är ju såklart oseriös men asså...
Jag gillar ändå hur jag ser ut på den?
Det är bara konstigt xD

Av Saga - 15 juni 2015 23:17

Helluh! Denna dagen började med att jag glömt stänga
av mitt alarm så jag vaknade vid 5...
Sen kunde jag inte somna om (men jag var för lat för att stiga upp) så jag kollade på inuyasha hela morgonen.

På onsdag ska jag på bröllop och det är första gången
någonsin jag går på ett bröllop, det är min morfar
(eller ja, låtsasmorfar men jag ser honom som min riktiga morfar) som gifter om sig.
Efteråt så ska jag fota honom och hans nya fru.


På fredag ska jag fira midsommar med jannika och någon gång
nästa vecka så ska jag träffa Medina ^^


Jag har känt mig extremt trött idag så jag har bara gått runt
i myskläder och glasögon hela dagen.

När jag känner att jag orkar så ska jag göra en ny header till bloggen, jag har redan småplaner!
Jag ska fota så fort jag har tid och mitt mål är lite sommar inspirerat.


Jag ska filma så mycket jag kan nu i sommar så nu undrar jag: VAD VILL NI HA FÖR VIDEOS?
Det hade varit till stor hjälp om ni kom med förslag (här i kommentarerna)

Här har ni en bild från sist jag testade en ny sminkning!
Jag gjorde 3 vingar (2 tjocka och 1 väldigt smal) och bruna och svarta ögonskuggor.
Jag la även på mina fake snakebites till det ^^

Av Saga - 14 juni 2015 11:13

Nu är lovet här och det
har ju börjat ganska bra (men ändå inte)
Men annars så var vi hos Linnéa och hade som
en liten "avslutningsfest" där vi fikade osv.
Sen följde jag med jannika till hennes husvagn så vi
har varit här denna helgen ^^

Vi kollade lite på serien "stalker" och vi insåg att inte
ens jag kan komma upp i den nivån xD

Jag testade mina nya linser igår och kommer snart göra en Review!

Av Saga - 11 juni 2015 21:46

Helluh, idag har det varit hemskt MEN mina linser kom!
Jag ska snart prova dem och se resultatet!
Jag kommer förmodligen ha dem på skolavslutningen imorgon.

Idag körde vi "jakten på den runda rektangeln" och det var hemskt, jag brände sönder mitt ansikte, mina armar och min nacke.

Jag försökte stalka folk diskret idag men typ alla märkte det hehe. XD

Presentation


Välkommen till min blogg! ^^

Ställ gärna lite frågor ^^

46 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se för videos?
 Sminkvideos!
 Outfitvideos!
 Storytimes!
 Vloggar
 ''Testar'' videos

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Statistik

Mina sociala medier!

 

Youtube: Sagie

Instagram: Saagiiee

Twitter: Sagiiee

Snapchat: sagiekrueger 


Ovido - Quiz & Flashcards